ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

בתום ארבעה חודשים: זה הוא הזוכה בגמר חידון ההלכה

העונה התשיעית של 'חידון ההלכה העולמי' הגיעה אמש לסיומה כשבמעמד רבנים וקהל רב, הוכתר חתן ההלכה העולמי שזכה ב20,000 שקלים • "החידון הצליח להשכיח את האבילות למרות הקושי"

בתום ארבעה חודשים: זה הוא הזוכה בגמר חידון ההלכה

 


בתום אירוע הגמר המותח של העונה התשיעית - זכה הרב יצחק בונן מחיפה, בתואר "חתן ההלכה העולמי" של רדיו 'קול ברמה'. למקום השני העפיל הרב מאור זוהר, ולמקום השלישי הגיע הרב אברהם אביטבול.

את המעמד הגדול כיבדו בנוכחותם: רבה של ירושלים הראשל"צ הרב שלמה משה עמאר, רבה של חולון הרב אברהם יוסף, ראש בית המדרש 'מאור ישראל' ובד"צ 'בית יוסף' הרב משה יוסף, ראש בית מדרש 'יביע אומר' הגאון הרב אהרון בוטבול, חבר בית הדין הגדול הרב עזרא בר שלום, רבנים, אישי ציבור וקהל רב.

אולם "שערי העיר" ברחוב יפו בירושלים היה צר מלהכיל את ציבור בני התורה שהגיע להשתתף בערב שהוקדש כולו לזכרו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל.



וידאו מרגעי הגמר

העונה הנוכחית של "חידון ההלכה העולמי" החלה לפני כארבעה חודשים. מאזיני התחנה הבקיאים בהלכות ברכות, יום טוב וחול המועד בספרי "חזון עובדיה" נקראו להשתתף במבחן סינון ראשוני ומתוכם נבחרו 17 אברכים להתמודד בחידון.

"חידון ההלכה העולמי" שודר בכל יום ראשון מביתו של מרן הגר"ע זצ"ל בשכונת הר נוף בירושלים. החידון נערך ע"י הרב בנימין חותה, והונחה על ידי השדרן יניב מאירי. אל הגמר הגדול הגיעו חמישה מתמודדים: הרב אברהם אביטבול, הרב יצחק בונן, הרב מאור זוהר, הרב מאור כהן והרב מרדכי שלזינגר.

כשהסתיימו סבבי השאלות (בע"פ ובכתב) הוכרז שמו של זוכה החידון – הרב יצחק בונן – שקיבל לידיו גם צ'ק על סך 20,000 שקלים. הזוכה במקום השני זכה ב-10,000 שקלים ואילו הזוכה במקום השלישי ל-5,000 שקלים.

התוכנית זוכה בקביעות לאחוזי האזנה גבוהים במיוחד בקרב בני התורה ושוחרי לימוד ההלכה בארץ ובחו"ל.

את האירוע הנעימו הקלידן עדי נתנאלי, הפייטן רבי משה חבושה, והזמרים מנדי ג'רופי ודוד חפצדי ותזמורתו, באירוע מלא שנמשך עד חצות.

 

הזוכה: "החידון השכיח את האבלות"
הרב יצחק בונן (26) גדל בשכונת נווה שאנן בחיפה למשפחה דתית, חבריו מספרים כי בזכותו נפתחה ישיבת בין הזמנים במקום, ביום המבחנים המקדימים שנערך למאות מתמודדים נפטר אביו, מיד כשקם מהשבעה נבחן ועלה לנבחרת ולבסוף הפך לזוכה הגדול של העונה התשיעית של חידון ההלכה העולמי.

איך התחושה לאחר הזכייה?

"ב"ה ירד המתח, היה קודם הרבה לחץ והתרגשות, כמובן מודה לבורא עולם, אנחנו לא אחד יותר טוב מהשני, זה פשוט סייעתא דישמיא, נפלו לי סוכריות מהשמים, פשוט נשאלתי שאלות שיותר ידעתי".

תאר את רגע הזכייה.

"הסוף היה ביני לבין הרב מאור, הפכנו לידידים קרובים בתקופת החידון, דיברנו בטלפון והעברנו הלכות בינינו, אם הוא היה זוכה הייתי מפרגן"

חשבת שתגיע לרגע הזה?

"אדם צריך להאמין ביכולותיו, האמנתי שאני מסוגל, הזוכה בעונה הקודמת (הרב אורי סבג) למד איתי בישיבה והאזנתי ואמרתי לעצמי "גם אני יכול".

איך יוצאים מאבל לחידון?

"ה' נותן את הכוח, אני לא יודע להגדיר בדיוק, אדם שאוהב ללמוד תורה זה מדרבן, והחידון הצליח להשכיח את האבילות למרות הקושי".

לאן ממשיכים?

"המשאלה שלי שנזכה לעבוד את השם עם דחף פנימי ללא גורמים חיצוניים, אבל מתוך שלא לשמה בא לשמה".

"יישר כוח לרדיו קול ברמה על המיזם, שירות כמו שצריך, עונים מיד ומסבירים כל דבר בפירוט. ובכלל התחשבו בי מאוד כשאיחרתי את המועד בעקבות האבל. תודה".

 












חידון ההלכה קול ברמה יצחק בונן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד