כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מה'נועם אלימלך' עד נעים זמירות ישראל • שיר וטור

עברו 250 שנה, והגיע יהודי מסיגעט שהרגש הבלתי גבולי שלו נוגע מידי יום ויום בכל יהודי ויהודי על פני הגלובוס, לקח את המילים הנעלות הללו ויצק להם אמונה ורגש ולב ולהט, עד שנראה שמילים אלו ממש חיכו והמתינו מאות שנים ללחן מרטיט זה • יאיר בורוכוב בטור אישי על הביצוע המחודש של שימי ענגל לשירו של היוצא יוסי גרין - 'ותעורר לבבנו'

מה'נועם אלימלך' עד נעים זמירות ישראל • שיר וטור
pixabay



ערב פסח תשע"ח, השעה 18:34. זמן הדלקת נרות. בעודי מכבה עד לצאת החג את הטלפון הסלולרי שלי, הוא רטט. התקבלה הודעה חדשה. הספקתי עוד לראות את הקישור הנושא את המילים Yossi Green (יוסי גרין).

לא הספקתי להאזין בערב החג ליצירה החדשה מבית היוצר של גדול המלחינים היהודיים, עד לצאת החג. מאז אני לא מפסיק להאזין לשיר "ותעורר לבבנו", אותו מבצע שימי ענגל.

אנשים לפעמים אוהבים להתרפק בנוסטלגיה על השירים היפים בטעם של פעם. "למה לא מייצרים עוד להיטים בסגנון של אדרבה ותניא?", שאלה שנשאלת לא פעם.

לשואלים אלה ולאחרים אני אומר - פתחו את הקישור הבא והאזינו לשיר "ותעורר". גם מילותיו, בדיוק כמו הלהיט "אדרבה", נכתבו על ידי הרה"ק רבי אלימלך מליזענסק זצוק"ל, מתוך "תפילה קודם התפילה".



וגם מילות שיר זה, כמו קודמו ה"אדרבה" לא היו מוכרות לציבור הרחב, עד שבא "גואל התפילות" יוסי גרין, אסף את התפילה, אין לי ביטוי אחר, פשוט אסף אותה, צחצח אותה, הבהיק, האיר וגילה בה את הודה ורוממותה.

"ותקבע אמונתך בלבנו תמיד בלי הפסק ותהא אמונתך קשורה בלבנו כיתד שלא תמוט", כך אומר הרבי רבי אלימלך נ"ע.

והנה עברו 250 שנה, והגיע יהודי מסיגעט שהרגש הבלתי גבולי שלו נוגע מידי יום ויום בכל יהודי ויהודי על פני הגלובוס, לקח את המילים הנעלות הללו ויצק להם אמונה ורגש ולב ולהט, עד שנראה שמילים אלו ממש חיכו והמתינו מאות שנים ללחן מרטיט זה, כהרמוניה שלימה ומושלמת, שיש בה כדי לקבוע ולקשור את האמונה כיתד שלא תמוט.

מ'הנועם אלימלך' עד נועם הנשמות של נעים זמירות ישראל.
ותעורר לבבינו שמעי ענגל יוסי גרין יאיר בורוכוב קאבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד