כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

ביבי מתפתל: 'נוציא אותם מדרום ת"א' • צפו

צפו: ראש הממשלה בנימין נתניהו, מנסה להדוף את הביקורת נגד ההסכם לאי גירוש המסתננים, עליו חתם

נתניהו. צילום: הדס פרוש, פלאש90
נתניהו. צילום: הדס פרוש, פלאש90



מגיב לסערה: ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם סרטון בפייסבוק ובו הוא מגיב לביקורת נגד ההסכם להסדר המסתננים וביטול תוכנית הגירוש.



"אני שותף לרצון להוציא מכאן את כל המסתננים", אמר, "לכן הבאתי הסכם שמוציא את המסתננים למדינה שלישית. אבל לפעמים יש הפתעות, המדינה השלישית לא עמדה בלחצים, והיא נסוגה מן ההסכם. לכן הייתי צריך להביא הסכם חדש, טוב יותר".

עוד הוסיף: "המתווה מוציא כ-16,000 איש לעומת ההסכם עם המדינה השלישית שהיה מוציא כ-14,000. אלה שישארו, ישארו כאן במעמד זמני לחמש השנים הקרובות. מבחינתי גם זה לא סוף פסוק. אבל אנחנו נוציא אותם מדרום תל אביב, נביא אותם למושבים, לקיבוצים, ליישובים החזקים, כדי שהנטל לא יפול על שכונות המצוקה. את הכסף שנחסוך, וזה הרבה, אנחנו נשקיע בשיקום דרום תל אביב. אלה העובדות, כדאי שתדעו אותם".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בכיר 'הליכוד' השר לשעבר גדעון סער, מבקר בחריפות את הסכם המסתננים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הפנים אריה דרעי. לדבריו של סער מדובר ב"טעות חמורה".

סער צייץ בטוויטר: "ההסכם להשארת רוב המסתננים בישראל - טעות חמורה. הוא מקרין חולשה, ויתור על ריבונות, ועידוד להגירה בלתי חוקית לישראל". מדובר בבכיר ליכוד ראשון שמבקר את ההסכם שנחתם על ידי ראש הממשלה.

‏גם שר החינוך בנט ביקר את ההסכם ואמר כי "מתן מעמד ל-16,000 מסתננים בישראל יהפוך את ישראל לגן עדן למסתננים, ומהווה כניעה מוחלטת לקמפיין השקרי שהופץ בתקשורת בחודשים האחרונים. המתווה המקורי היה מוסרי וצודק, ויש לפעול על פיו בלבד: פליטים ממקומות סכנה - יקלטו בישראל, מסתנני עבודה - יוחזרו".

בנט ביקש להבהיר כי "במתווה החדש ישראל תקלוט מהגרי עבודה שכלל לא הגישו בקשת מקלט. בחתימה על הסכם זה אנו מעבירים מסר מסוכן לכל העולם: מי שיצליח להסתנן לישראל באופן בלתי חוקי, זוכה בפרס של תושבות כאן או במדינה מערבית".

לדבריו, "‏זוהי קריאת כיוון למיליוני מהגרי עבודה פוטנציאליים להגיע לישראל. שיטת 'אקזיט' חדשה. האמינות של ממשלת ישראל מוטלת כאן על הכף, לצד חובתנו המוסרית כלפי תושבי דרום תל אביב החיים כ'מדינה בתוך מדינה'. אני קורא לראש הממשלה להביא את המתווה לדיון בממשלה ולאישור/דחייה שלה כבר בישיבה הקרובה", אמר שר החינוך.

שרת המשפטים איילת שקד: "בניגוד לתדרוכים, לא הייתי שותפה להסכם ולא זומנתי לאף ישיבה בנושא אצל רה"מ. לא ידעתי כלל שהמתווה נחתם ואושר. כן ידעתי על הכוונה ועל המגעים. אני מצפה ממי שעמל על המתווה שיקח עליו אחריות.

"לגופו של עניין, מדינת ישראל לא צריכה להשלים עם השארתם של מסתננים שנכנסו לכאן שלא כחוק . ראוי להביא את ההסכם על כל פרטיו לדיון ואישרור בממשלה".

ץוך כך, במשרד החוץ האיטלקי, הגיבו כי לא שמעו על ההסכם ולא היו מעורבים בו.
נתניהו מסתננים מהגרי עבודה דרום תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד