כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

זיגזג: ביבי השעה את הסכם המסתננים החדש

זיגזג: ביבי השעה את הסכם המסתננים החדש

נתניהו מודיע הבוקר על ההסכם, צילום: הדס פרוש, פלאש90
נתניהו מודיע הבוקר על ההסכם, צילום: הדס פרוש, פלאש90



בעקבות הביקורת העזה מימין על הסכם המסתננים, הודיע הערב (ב), ראש הממשלה בנימין נתניהו על השעיית הסכם המסתניים.

בעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה נתניהו הוא כתב: "ידידים יקרים, אני קשוב אליכם כמו תמיד.
ראשית, אני מבקש שתבינו את השתלשלות הדברים: בשנתיים האחרונות פעלתי מול רואנדה כדי שזו תשמש כ״מדינה שלישית״ הקולטת מסתננים שנגרש אליה גם בלי הסכמתם. זו הדרך החוקית היחידה שנותרה לנו להוציא מסתננים ללא הסכמתם, לאחר ששאר המהלכים שלנו נפסלו משפטית. רואנדה הסכימה לכך והתחלנו בפעולת הגירוש אליה.

"בשבועות האחרונים, בלחץ אדיר על רואנדה של הקרן החדשה לישראל וגורמים באיחוד האירופי, רואנדה התקפלה מההסכם וסירבה לקלוט מסתננים מישראל שהוצאו בכפייה. במצב זה החלטתי לחתור להסכם חדש שיאפשר בכל זאת את המשך הוצאת המסתננים.

"עם זאת, אני קשוב אליכם, ובראש ובראשונה לתושבי דרום תל אביב. לכן החלטתי להיפגש יחד עם שר הפנים אריה דרעי עם נציגי התושבים מחר בבוקר. בינתיים אני משעה את יישום ההסכם, ולאחר שאפגש עם הנציגים אביא את ההסכם לבחינה מחודשת".

תוך כך, שר האוצר ויו"ר כולנו השר משה כחלון הביע ביקורת על מתווה המסתננים שגיבש ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הפנים אריה דרעי. "שמעתי היום לראשונה על החלטת ראש הממשלה לסגת מהחלטת הממשלה על הוצאת המסתננים מישראל", כתב, "המתווה המוצע אינו מספק. היקף המסתננים שיקבלו מעמד של תושבות זמנית גדול ובלתי מתקבל על הדעת. על הממשלה להתכנס ולחשב מסלול מחדש".
מתווה הסתננות בנימין נתניהו משה כחלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד