י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בעיצומו של החג: הקיוסק המיתולוגי שמוכר חמץ - נפתח בהוראת הרב

בהוראת רב העיר, נפתח הבוקר באורח נדיר הקיוסק המיתולוגי בלב ב"ב כשהחמץ שבתוכו מכור לגוי • האם פתיחת החנות תפתור את תעלומת השקית שהכילה אלפיים דולר ומסמכים חשובים ונעלמה עם הצעיר שהתבקש לסייע בשריפת החמץ

הקיוסק שנפתח הבוקר. צילום: אלי שלזינגר
הקיוסק שנפתח הבוקר. צילום: אלי שלזינגר



התייעצות הלכתית במעונו של הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא רבה של בני ברק, הביאה להכרעה על פתיחת קיוסק חמץ בשכונת זכרון מאיר, במהלך חול המועד פסח.

הסיפור מתחיל בערב חג הפסח, בשעה שעם ישראל שורפים את חמצם. גם הרב כתריאל כהן תושב העיר שהגיע למוקד שריפת חמץ בכיכר ברטנורא בעיר התורה והחסידות, כשבידו שתי שקיות, האחת עם חמץ ושקית נוספת עם סכום כסף גדול ומסמכים חשובים מאוד.

הרב כהן ניגש לאחד הבחורים הצעירים שעמד במקום ו'פיקד' על האש בעזרת מקל. על מנת לשרוף את החמץ לחלוטין, ביקש ממנו את המקל - תוך כדי שהוא מבקש ממנו להחזיק רק לדקה את השקית ובה סכום של 4,000 דולר והמסמכים.

לאחר שהחמץ עלה באש ונשרף כדין, שוד ושבר, וַיִּפֶן כֹּה וָכֹה וַיַּרְא כִּי אֵין אִישׁ. הצעיר בעל המקל, נעלם - ואיתו הכסף והמסמכים.



הרב כתריאל כהן בפתח הקיוסק הבוקר. צילום: אלי שלזינגרצילום: הרב כתריאל כהן בפתח הקיוסק הבוקר. צילום: אלי שלזינגר
הרב כתריאל כהן בפתח הקיוסק הבוקר. צילום: אלי שלזינגר


מיד לאחר החג הראשון, פנה הרב כהן לארגון 'השומרים' בני ברק בבקשת סיוע באיתור הצעיר בעל המקל על מנת שישיב לו את כספו. בסריקה ראשונית התברר לשומרים כי מצלמת אבטחה תיעדה לכאורה את מוקד שריפת החמץ, אולם שם נתקלו בבעייה.

המצלמות כך מתברר, שייכות לקיוסק המיתולוגי הסמוך בכיכר ברטנורא שמוכר חמץ, כך שהוא סגור במהלך כל החג והקיוסק נמכר לגוי כפי שמחייבת ההלכה. מה עושים? הרב שלמה לאבין והרב שבתי גלבר מראשי ארגון השומרים פנו לרב העיר הגרמי"ל לנדא שנתן אישור מיוחד לפתוח את הקיוסק.



בדיקת המצלמות הבוקר בחנות. צילום: אלי שלזינגרצילום: בדיקת המצלמות הבוקר בחנות. צילום: אלי שלזינגר
בדיקת המצלמות הבוקר בחנות. צילום: אלי שלזינגר


הרב לנדא התנה את האישור בכך שזה ייעשה בפומבי ולא בשעת לילה מאוחרת; בנוכחות בעל הקיוסק, בעל השקית בעלת התוכן יקר הערך; כמו כן שתהיה נוכחות של מספר מתנדבי השומרים על מנת של אחד יבין שאין מדובר בפתיחת קיוסק באופן רישמי, אלא שמדובר באירוע חריג.

הבוקר (שלישי) הקיוסק נפתח ולאחר השגת תיעוד המצלמות, ובמידה ואכן יש בו את התיעוד של הצעיר, יפעלו לאתרו ולהשיב את השקית עם הכסף והמסמכים היקרים לרב כתריאל כהן.
קיוסק שריפת חמץ מצלמות אבטחה הרב משה יהודה לייב לנדא השומרים בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד