י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הפרשה שמאיימת להבעיר את הרחוב החרדי: האם התינוק ינותח

בעוד ההורים במעצר וצו איסור פרסום מוטל על פרטי הפרשה, בבימ"ש יוכרע בעוד זמן קצר האם תנותח גופת התינוק - בן למשפחה חסידית מירושלים - שטבע אמש במלון באשדוד • במידה ויוחלט לבצע נתיחה, צפויות להערך מחאות והפגנות

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



פרשת התינוק החרדי שנפטר בג'קוזי: המשטרה ממשיכה בחקירת נסיבות מותו של התינוק בן החודש בחדר מלון 'מיאמי' באשדוד ודורשת לבצע נתיחה שלאחר המוות במכון באבו כביר.

הבוקר (שלישי) ג' דחול המועד צפוי בית המשפט לקבל החלטה האם לבצע נתיחה במכון לרפואה משפטית, להסתפק בבדיקת MRI או בנתיחה מקומית ומינורית יחסית.

כפי שדווח אמש ב'בחדרי חרדים', החקירה נמצאת תחת צו איסור פרסום כך שלא נוכל להרחיב בפרטים, אך אתמול חלה התפתחות משמעותית בחקירה ולאור כך נעצרה אֵם התינוק.

הכל החל אתמול (שני) בשעות הצהרים. מעט לאחר השעה 12:00 דווח למד"א על תינוק בן חודש שטבע בג'קוזי בחדר מלון באשדוד. לאחר שבוצעו פעולות החייאה בתינוק, הוא פונה לבית החולים אסותא באשדוד תוך כדי פעולות החייאה, שם לא נותר לרופאים אלא לקבוע את מותו.

כפי שדווח ב'בחדרי', שוטרי משטרת לכיש הגיעו למלון ולאחר איסוף ראשוני של המידע הוחלט לפתוח בחקירה לבירור נסיבות מות התינוק. אין מדובר במקרה חריג, שהרי כל מוות שיש לגביו חשד כי הוא אינו טבעי, המשטרה מבצעת חקירה, כדי לשלול או לאשש גרימת מוות ברשלנות או חמור מכך - רצח.

הדרך הקלה והבטוחה ביותר מבחינת משטרת ישראל, כדי לאשש או לשלול חשד כזה או אחר, היא נתיחה שלאחר המוות. אולם מבחינה הלכתית חל איסור לבצע נתיחה שכזו, מפני בזיון המת בביצוע הנתיחה, דבר הגורם צער לנפש המנוח.

בשנים האחרונות יש יותר יותר מכשירי MRI בבתי החולים, בין השאר בעקבות פעילות שר הבריאות יעקב ליצמן וארגון זק"א, מה שבדרך כלל יכול לספק את רשויות החוק, ובעיקר את בית המשפט, כדי להסתפק בתוצאות בדיקה זו ולהימנע מנתיחה שלאחר המוות, כפי שסוקר לא אחת ב'בחדרי'.

במקרה זה, אמו של התינוק נעצרה ובהמשך האב עוכב לחקירה. מדובר במשפחה המתגוררת בשכונה חרדית בירושלים ומשתייכת לקהילה חסידית. לבני הזוג ילד בן שבע, ולפני חודש נולד להם בן נוסף שאתמול נקבע מותו לאחר שככל הנראה טבע בג'קוזי.

צמד המילים "ניתוחי מתים", מקפיץ כל יהודי שכבוד המת חשוב לו, כשכאלו ישנם לא רק בקבוצות הקיצוניות במגזר. ישנם שפועלים בהפגנות, ישנם שפועלים בשתדלנות ויש את אלו שמתפללים. עם התפשטות השמועה על כך שהמשטרה מבקשת לבצע נתיחה שלאחר המוות, יצאו חרדים באוטובוס מבית שמש לעבר תחנת המשטרה באשדוד, שם ערכו הפגנה. במהלכה נעצרו 17 חשודים, כולם מבית שמש. לאחר שבמשטרה ביקשו להרגיע את הרוחות, שחררו את כולם, תוך שיחידות משטרה מלווים את האוטובוס אל מחוץ לגבולות העיר.

אתמול נערך דיון בבית משפט השלום באשקלון. המשטרה ביקשה לבצע נתיחה כדי לבדוק את סיבת המוות, ומצד שני המשפחה וזק"א שהתנגדו וטענו כי סיבת המוות כבר ידועה. עוד בטרם בדיון, נערך לתינוק בדיקת MRI בבית החולים אסף הרופא, אולם בדיון לא הציגו את תוצאות הבדיקה והשופט דחה את החלטתו להבוקר בשעה 9:00, לאחר הצגת חוות דעת על תוצאות הבדיקה. במידה ותקבל החלטה על נתיחה, זק"א ככל הנראה יבקשו עיכוב ביצוע כדי להגיש ערר על ההחלטה.

במידה ויוחלט לבצע נתיחה בניגוד להלכה, צפויות מחאות בהשתתפות ציבור חרדי גדול, ולא רק של הקהילות הרגילות וחוגי 'העדה החרדית' שמפגינים באופן קבוע.
התינוק באשדוד נתיחה שלאחר המוות גקוזי מלון מיאמי הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד