י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הורי התינוק עצורים וירושלים בוערת • פרקליטת האם: "אירוע קשה"

פרשת התינוק • בית המשפט התיר את נתיחת הגופה והאריך את מעצר ההורים. פרקליטת האם ל'בחדרי': "האירוע קשה וטראגי - האם תישלח לבדיקה פסיכיאטרית". הפגנות זעם בירושלים ובית שמש. בואש פיזר את המפגינים וחמישה נעצרו

צילום: יוחנן לוסטיג
צילום: יוחנן לוסטיג



פרשת התינוק מהג'קוזי: בית משפט השלום באשקלון התיר את נתיחת גופת התינוק והאריך את מעצר שני ההורים בחשד לפלילים. האם תישלח לבדיקה פסיכיאטירית. הפגנות זעם פרצו בככר השבת בירושלים, התנועה נחסמה ומספר מפגינים נעצרו.

כך גם מפגינים ברחוב בר אילן ושבטי ישראל - התנועה במקום כסדרה, בית שמש - נהר הירדן - הציר חסום לתנועה. עד כה עצרה המשטרה 5 מפירי סדר.

לאחר שאישר היום (שלישי), את בקשת משטרת לכיש ופרקליטות מחוז דרום לנתח את גופת התינוק שנמצא אתמול בג'קוזי בחדר מלון 'מיאמי' באשדוד ללא רוח חיים - כתוצאה מטביעה לכאורה, בית המשפט השלום באשקלון דן בבקשת המשטרה להאריך את מעצר ההורים.

השופט קיבל חלקית את בקשת המשטרה והאריך את מעצר האב עד ליום ראשון, למשך שישה ימים. כך גם הוארך מעצר האם והיא תישלח לבדיקה פסיכיאטרית.

בינתיים צו איסור הפרסום על פרטי החקירה נותר בעינו, מחשש לפגיעה בהורים החשודים ובנם בן ה-7.

עו"ד שני פרג'ון שמייצגת את האם החשודה אמרה ל'בחדרי' לאחר הארכת המעצר: "מדובר באירוע טראגי וקשה, מאחר ועל הפרשה יש צו איסור פרסום, הגענו להסכמה יחד עם היחידה החוקרת ולפיה מרשתי תישלח לבדיקה לבחינת כשירותה הנפשית". לאחר הדיון, האם הוחזרה לכלא שקמה באזור התעשייה הצפוני אשקלון".

עו"ד נדב גדליהו, פרקליטו של האב, אמר ל'בחדרי' בעקבות הארכת מעצרו של מרשו כי "המדובר בהארכת מעצר על תנאי. בית המשפט קבע שהיה משחרר את העצור עוד לפני כן, אולם הוא ממתין לתוצאה מסוימת של בדיקה פורנזית. אנחנו משוכנעים שהחשוד ישוחרר עוד לפני החג" אמר.

ובינתיים, כיכר השבת בין השכונות גאולה ומאה שערים, נחסמה לתנועה על ידי מפגינים. כמו כן ישנה כוונה לבצע הפגנות נוספות בבית שמש, בית הכנסת רמ"א ברמה ב' וכן בבית הכנסת סאטמאר ברחוב קנה בושם בשכונת חפציבה.

כפי שדווח ב'בחדרי', בית משפט השלום באשקלון התיר לנתח את התינוק אך לבקשת עוה"ד של המחלקה המשפטית של זק"א, משה אלמליח, ביהמ"ש נתן עיכוב ביצוע על מנת שיוכלו להגיש ערר לבג"ץ.

שוטרי משטרת ישראל שערוכים בכלל המוקדים, פועלים בנחישות להכוונת התנועה, והשבת הסדר הציבורי על כנו.

המשטרה תנקוט באפס סובלנות כנגד כל אדם שבאופן בוטה יפר את הסדר הציבורי, ישבש באופן מכוון את שגרת חיי הציבור ולא ישמע להוראות השוטרים.

הכל החל אתמול (שני) בשעות הצהרים. מעט לאחר השעה 12:00 דווח למד"א על תינוק בן חודש שטבע בג'קוזי בחדר מלון באשדוד. לאחר שבוצעו פעולות החייאה בתינוק, הוא פונה לבית החולים אסותא באשדוד תוך כדי פעולות החייאה, שם לא נותר לרופאים אלא לקבוע את מותו.


צילום: יעקב פרבר ומחאת החרדים הקיצונים

כפי שדווח ב'בחדרי', שוטרי משטרת לכיש הגיעו למלון ולאחר איסוף ראשוני של המידע הוחלט לפתוח בחקירה לבירור נסיבות מות התינוק. אין מדובר במקרה חריג, שהרי כל מוות שיש לגביו חשד כי הוא אינו טבעי, המשטרה מבצעת חקירה, כדי לשלול או לאשש גרימת מוות ברשלנות או חמור מכך - רצח.

הדרך הקלה והבטוחה ביותר מבחינת משטרת ישראל, כדי לאשש או לשלול חשד כזה או אחר, היא נתיחה שלאחר המוות. אולם מבחינה הלכתית חל איסור לבצע נתיחה שכזו, מפני בזיון המת בביצוע הנתיחה, דבר הגורם צער לנפש המנוח.

בשנים האחרונות יש יותר יותר מכשירי MRI בבתי החולים, בין השאר בעקבות פעילות שר הבריאות יעקב ליצמן וארגון זק"א, מה שבדרך כלל יכול לספק את רשויות החוק, ובעיקר את בית המשפט, כדי להסתפק בתוצאות בדיקה זו ולהימנע מנתיחה שלאחר המוות, כפי שסוקר לא אחת ב'בחדרי'.

במקרה זה, אמו של התינוק נעצרה ובהמשך האב עוכב לחקירה. מדובר במשפחה המתגוררת בשכונה חרדית בירושלים ומשתייכת לקהילה חסידית. לבני הזוג ילד בן שבע, ולפני חודש נולד להם בן נוסף שאתמול נקבע מותו לאחר שככל הנראה טבע בג'קוזי.

צמד המילים "ניתוחי מתים", מקפיץ כל יהודי שכבוד המת חשוב לו, כשכאלו ישנם לא רק בקבוצות הקיצוניות במגזר. ישנם שפועלים בהפגנות, ישנם שפועלים בשתדלנות ויש את אלו שמתפללים. עם התפשטות השמועה על כך שהמשטרה מבקשת לבצע נתיחה שלאחר המוות, יצאו חרדים באוטובוס מבית שמש לעבר תחנת המשטרה באשדוד, שם ערכו הפגנה. במהלכה נעצרו 17 חשודים, כולם מבית שמש. לאחר שבמשטרה ביקשו להרגיע את הרוחות, שחררו את כולם, תוך שיחידות משטרה מלווים את האוטובוס אל מחוץ לגבולות העיר.

כאמור, לפני שעה קלה קיבל בית משפט השלום את בקשת המשטרה ואישר את נתיחת הגופה. כעת תערער המשפחה באמצעות עורך דינה על הקביעה בבג"ץ. במידה ובג"ץ לא יקבל את הערעור ויוחלט לבצע נתיחה בניגוד להלכה, צפויות מחאות בהשתתפות ציבור חרדי גדול, ולא רק של הקהילות הרגילות וחוגי 'העדה החרדית' שמפגינים באופן קבוע.





























פרשת התינוק אמבטיה אשדוד מחאה משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד