י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ביבי: ועדת חקירה נגד קרן ישראל החדשה

בנימין נתניהו הורה על הקמת ועדת חקירה נגד ארגון השמאל הקיצוני, קרן ישראל החדשה. בקרן מגיבים: "זה איום על הדמוקרטיה"

נתניהו. צילום: מארק ישראל סאלם, פלאש90
נתניהו. צילום: מארק ישראל סאלם, פלאש90



בנימין נתניהו הורה על הקמת ועדת חקירה נגד ארגון השמאל הקיצוני, קרן ישראל החדשה. בקרן מגיבים: "זה איום על הדמוקרטיה".

בפוסט בפייסבוק, אמר נתניהו: "הגורם המרכזי שהפעיל לחץ אירופי על ממשלת רואנדה לסגת מההסכם להוצאת המסתננים מישראל, זוהי הקרן החדשה לישראל.

"הקרן החדשה היא ארגון זר שמקבל מימון מממשלות זרות ומגורמים עוינים לישראל, כמו הקרנות של ג׳ורג׳ סורוס. מטרת העל של הקרן היא מחיקת הציביון היהודי של ישראל והפיכתה למדינת כל אזרחיה, לצד מדינת לאום פלסטינית נקייה מיהודים בקווי 67' שבירתה ירושלים. מזה עשרות שנים הקרן מממנת ארגונים אנטי ציונים ופרו פלסטינים, ביניהם כאלה שמוציאים את דיבתם של חיילי צה"ל כמו 'שוברים שתיקה' ו'בצלם' וכאלה שנלחמים למען מחבלים פלסטינים כמו ארגון 'עדאלה'. אני לא מכיר אף דמוקרטיה מערבית, ובמיוחד ארצות הברית, שלאורך זמן הייתה מוכנה לסבול פעילות עוינת הממומנת על ידי מדינות זרות, כפי שקורה כאן בישראל עם הקרן זה עשרות שנים".

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, הגיבה לדברים: "הדמוניזציה המדומיינת של ראש הממשלה עולה שלב. אם הוא מאמין במה שהוא אומר מדובר בפרנואיד, אם הוא לא מאמין מדובר בשקרן מסית. בכל מקרה מדובר במצב שמעלה חשש אמיתי לשלומם של אנשי הקרן החדשה וארגוני החברה האזרחית. אם הקרן החדשה אחראית פה על משהו, זה על קידום ארגוני החברה האזרחית שנאבקו יחד איתנו על פיתרון סביר והגיוני שבא לידי ביטוי במתווה של אתמול. מה שצריך לחקור זה את הפליק פלאק שהביא לביטולו".

בקרן הגיבו: "אנו קוראים לכל הציבור שחרד מהאיום שביבי מטיל על הדמוקרטיה הישראלית להתייצב לצד הקרן החדשה לישראל ומצפים כך גם מכל ראשי המפלגות: גבאי, לפיד, זנדברג, עודה, כחלון, בנט, ליברמן, ליצמן ודרעי וכן גם קולות ליברליים מתוך הליכוד.

"לגופו של עניין, לא היה לקרן כל מגעים עם ממשלת רואנדה. כל המידע על הפעילות של הקרן החדשה לישראל וארגוניה חשוף, שקוף ומדווח. זה הוא קרב על הדמוקרטיה הישראלית. ישראל זה אנחנו".
נתניהו קרן ישראל החדשה מסתננים כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד