כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הנסיך הסעודי ממשיך להפתיע: אחרי הטיסות - עכשיו ההכרה

הנסיך הסעודי שהפך באחרונה לפופולרי ושמו עולה רבות לכותרות, ממשיך להפתיע. והפעם באמירתו כי "לישראל יש זכות קיום כמדינה"

הנסיך הסעודי. צילום: רויטרס
הנסיך הסעודי. צילום: רויטרס צילום: רויטרס



אחרי שסעודיה אישרה לראשונה לפני כשבועיים לחברת "אייר אינדיה" ההודית לטוס מעל השטח האווירי שלה לישראל, ובכך לקצר את הדרך ולהוזיל את עלות כרטיס הטיסה, עכשיו הגיעה ההכרה. במהלך ביקורו של הנסיך הסעודי מוחמד בן סלמאן, בימים אלה בארה"ב, הוא אומר כי "לישראל יש זכות להתקיים כמדינה".

האמירה הזו בעצם ממוטטת את החרם הערבי על ישראל, חרם שאותו מובילים מדינות ערב מקום המדינה.

הנסיך אמר את הדברים בראיון לאתר "אטלנטיק" וזהו נציג רשמי ראשון מבית המלוכה הסעודי שאומר דברים ברורים כאלה, מה שלא היה מובן מאליו. מנגד, הנסיך לא ענה על השאלה "האם הוא מקבל את דרישת ישראל שהערבים יכירו בישראל כמדינת היהודים", הדרישה הזו של ישראל נמצאת קבוע כתנאי להמשך המשא ומתן עם הפלסטינים.

הנסיך הוסיף "אני מאמין שלכל אחד, בכל מקום, יש את הזכות לחיות בשלום עם העם שלו, אני מאמין שלישראלים ולפלסטינים יש את הזכות למדינה משלהם, אבל חייבים להגיע להסכם שלום, כדי לאפשר לשני הצדדים לחיות יחד זה לצד זה".

מאז שנת 2002 סעודיה מובילה קו שונה ממדינות ערב האחרות, ותומכת בשתי מדינות לשני עמים על בסיס קווי 67, הנסיך הדגיש, כי "לסעודיה אין שום בעיות דת עם ישראל, יש לנו דרישות לתת לפלסטינים את הזכויות שלהם בהר הבית, אבל אנחנו לא נמצאים בבעיות עם ישראל בשם הדת".

עוד הוא הוסיף, כי הקשרים עם ישראל במידה ויהיה הסכם עם הפלסטינים "יפרחו בצורה חזקה מאד".

"ישראל היא כלכלה גדולה לעומת גודלה, והכלכלה שלה הולכת וגדלה, וכמובן שיש לנו הרבה אינטרסים משותפים עם ישראל, ואם יהיה שלום יהיה שיתוף פעולה עם מדינות המפרץ ומדינות כמו מצרים וירדן".

הנסיך נוקט קו מלחמתי נגד איראן, לפני כחודש הוא אמר בראיון לתקשורת בארה"ב כי "המנהיג העליון של איראן, האייתולה עלי חמינאי גרוע יותר מהיטלר, אני מאמין שהמנהיג העליון האיראני גורם להיטלר להיראות טוב", אמר הנסיך. "היטלר לא עשה מה שהמנהיג העליון מנסה לעשות. היטלר ניסה לכבוש את אירופה, המנהיג העליון מנסה לכבוש את העולם".

כזכור, בשבוע שעבר השתתף הנסיך מוחמד בפגישה בין-דתית לא רשמית שכללה שלושה רבנים אמריקאים, ועם ראשי הוועד היהודי האמריקאי, וראשי הליגה נגד השמצה, וועידת הארגונים היהודיים באמריקה, ועם ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה.

הנושאים שעלו בפגישות לא פורסמו, כמו גם תיעוד מהפגישות לא פורסם באף מדיה, ככל הנראה עקב הרגישות הרבה.
הנסיך הסעודי מוחמד בן סלמאן הכרה בישראל התבטאות מפתיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד