כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

כך התארחו 3000 סועדים בליל הסדר במרכז מוסקבה

קבוצות מסודרות לפי גילאים ושפות • סדרים בכל האולמות והמבואות במרכז היהודי ובית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" • הסדר המרכזי נערך ע"י רבה של רוסיה • צפו בגלריה וקליפ מסכם

כך התארחו 3000 סועדים בליל הסדר במרכז מוסקבה
לוי נאזרוב



שעה קלה לפני כניסה השבת קודש וחג הפסח, יצא הצלם לוי נאזרוב לסיבוב מהיר ועבר לצלם את השלמת ההכנות לקליטתם של כ-3,000 סועדים בליל חג הפסח, במרכז היהודי ובית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" במרכז מוסקבה.

בכדי לתת תשומת לב מרבית לכל אורח שיזכה לקיים את כל מצוות החג, הסדר מחולק לפי קבוצות של גילאים, ואף שפות, כאשר את הסדר המרכזי עורך רבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, בהיכל בית הכנסת המרכזי.

שאר הסדרים נערכים ע"י כלל השלוחים, איש איש על קבוצה אחרת מסודרת, כשהאורחים עצמם קיבלו מראש כרטיסי כניסה לפי צבע ומיקום ברור, בכדי להתחיל את הסדרים בזמן ולערוך אותם במקסימום סדר וארגון, בסדרים שאורגנו ע"י מנכ"ל "מארינה רושצ'ה" הרב מרדכי ויסברג, בכל מבואות ואולמות המרכז היהודי ובמבנים הסמוכים לו של המרכז החינוכי "בית שווידעלר" ו"מרכז החסד היהודי שערי צדק".

מאות מלצרים הוציאו את האוכל מהמטבחים הראשיים, שהוכשרו בעוד מועד בידי צוות גדול של משגיחי כשרות של הרבנות הראשית לרוסיה ובמשך מספר שבועות הוכן המזון הרב בתכלית הכשרות.

בנוסף נערכו סדרי פסח ציבוריים בכל 36 בתי חב"ד הפזורים במוסקבה, בכל הישיבות והמוסדות הציבוריים ואף בבית הכלא "בוטירסקי" במרכז מוסקבה.

צילום: לוי נאזרוב









































































































































































ליל הסדר מוסקבה הרב בערל לאזאר רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד