ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

"רד על הריצפה": סוכל פיגוע אסטרטגי נגד ספינת חיל הים - צפו

תושבי רפיח נעצרו בכלי שיט ובחקירתם בשב"כ עלה כי תכננו פיגוע נגד חיל הים מטעם הג'יאהד האיסלאמי • התכנון: סירה אחת תשמש לצרכי הטעיה, השנייה תתקוף את הספינה ותשגר טיל מסוג קורנט, והשלישית תנסה לחטוף את החיילים • תיעוד דרמטי

חיל הים. צילום: פלאש 90
חיל הים. צילום: פלאש 90



הותר לפרסום כי בתאריך כ"ה באדר תשע"ח נעצרו לחקירה על ידי חיל הים ושירות הביטחון הכללי 10 פלסטינים תושבי רפיח בחשד לאיסוף מודיעין ותכנון פיגוע על ספינת חיל הים.

במהלך פעילות שוטפת של כוחות זרוע הים בזירה הימית הדרומית, נעצר כלי שייט אשר חרג מאזור הדייג והמפליגים בו ביצעו פעילות איסוף על כוחות חיל הים.

כלי השייט החשוד נעצר על ידי לוחמי פלגת 916 - פלגת דבורות הבטחון השוטף בזירת הדרום ויחידות מיוחדות נוספות של חיל הים.



מחקירת שירות הביטחון הכללי בסיוע משטרת ישראל עלה כי אחד העצורים, אמין סעדי מוחמד ג'מעה, יליד 1994, דייג תושב רפיח, הינו פעיל טרור בג'יהאד האסלאמי אשר, בהנחיית מפקדי הארגון ברפיח, לקח חלק בתכנון פיגוע כנגד כלי שיט של חיל הים, תוך שימוש במספר סירות.

מחקירתו של ג'מעה בשב"כ עלה כי תכנית הפיגוע הייתה כי סירה אחת תשמש לצרכי הטעיה, כך שבשעה שספינת חיל הים תפנה לעברה, הסירה השנייה תתקוף את הספינה ותשגר לעברה בה בעת טיל מסוג קורנט, במגמה לגרום לפציעה והרג של החיילים שעל סיפונה. הסירה השלישית תתקרב בשלב זה לספינת חיל הים במטרה לחטוף את החיילים שעליה לטובת חילופי שבויים.

עוד עלה מהחקירה כי במסגרת ההכנות לפיגוע ערך אמין ג'מעה מספר תצפיות על ספינות חיל הים ואסף מידע באשר למיקום ספינות חיל הים, מספר החיילים שעל סיפונן וכן אודות אמצעי הלחימה בספינות.

היום (רביעי) תגיש פרקליטות מחוז דרום לביהמ"ש המחוזי בבאר שבע כתב אישום חמור כנגד אמין ג'מעה.

מדובר בחוליה נוספת בשרשרת פיגועי טרור אותם תכנן ויזם הגי'האד האסלאמי ברצועת עזה בחודשים האחרונים, ביניהם מנהרת החדירה לישראל שסוכלה ב-30 באוקטובר 2017, ירי הפצמ"רים לעבר ישראל ב-30 בנובמבר 2017, ירי הפצמ"רים לעבר יישובי העוטף ב28 בדצמבר 2017 ופיגועים נוספים.

דובר צה"ל אומר בעקבות הסיכול, כי "פעם נוספת הוכח כי ארגוני הטרור מנסים לנצל את ההקלות האזרחיות שמבקשות ישראל לתת - הפעם בתחום הדיג - לטובת קידום פיגועי טרור, באופן הפוגע באוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה", ומבטיח כי "כוחות הביטחון- בים, ביבשה ובאוויר, ימשיכו לפעול לסיכול טרור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה כי "אני מברך את צה"ל והשב"כ על סיכול פיגוע הטרור, שתכנן לבצע ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי דרך הים. כוחות הביטחון יפעלו בכל זירה כדי להגן על מדינת ישראל ועל אזרחינו".

"זוהי הוכחה לכוונותיהם האמיתיות של ארגוני הטרור בעזה, שמנסים להסוות את תוכניותיהם הרצחניות בארגון פרובוקציות על גדר הביטחון, שכל מטרתן היא לתת כיסוי למחבלים לבצע פעילות טרור כנגד ישראל", הוסיף.
חיל הים פיגוע משולב גיהאד איסלאמי רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד