כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

החרדים מרוצים: מצפים שכחלון לא יפנה גב

בעקבות הסכמת כחלון לחוקק את חוק המסתננים כחוק עוקף בגץ עם פסקת ההתגברות, ב'יהדות התורה' מצפים כי כחלון ובנט יסכימו לפסקת התגברות גם בחוק הגיוס

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



בעקבות הסכמת כחלון לחוקק את חוק המסתננים כחוק עוקף בגץ עם פסקת ההתגברות, ב'יהדות התורה' מצפים כי כחלון ובנט יסכימו לפסקת התגברות גם בחוק הגיוס.

לאחר הצהרתו של שר האוצר משה כחלון כי יסכים לכל חקיקה בעניין המסתננים גם אם הדבר יידרש תמיכה בפסקת התגברות או חקיקת חוק עוקף בג"ץ.

במפלגות החרדיות רואים בסיפוק את דברי כחלון שעד כה התנגד לחקיקה נגד בית המפשט העליון ובראשם חקיקת ׳פסקת ההתגברות׳ בחוק הגיוס.

בכירים ב׳יהדות התורה׳ אומרים בשיחה עם ׳בחדרי חרדים׳, כי הם ״מברכים את כחלון ובנט שהסכימו לפסקת ההתגברות בנושא המסתננים ומצפים שגם יסכימו לכך בחוק הגיוס כדי למנוע פסילה חוזרת של החוק בידי בגץ״.

כזכור כאשר חוק הגיוס בוטל על ידי בית המשפט העליון העלו במפלגות החרדיות דרישה לחוקק את החוק מחדש כחוק זהה לחלוטין לחוק שנפסל, אך עם פסקת התגברות, אלא שהצעד נתקע לאחר שר האוצר משה כחלון הודיע כי לא יתמוך בחקיקת פסקת ההתגברות.

אך כעת, במפלגות החרדיות מעריכים כי כחלון לא יוכל להתנגד לפסקת ההתגברות אחרי שהסכים לכך בחוק המסתננים.

במידה ויצליחו במפלגות החרדיות לשכנע את השר כחלון לתמוך בפסקת ההתגברות גם בחוק הגיוס, הדבר ייצר שקט קואליציוני עד תום הקדנציה מאחר ויביאו את החוק שנפסל ע״י בגץ לחקיקה מחדש. ליברמן לא יוכל להתנגד לחוק שכבר היה בתוקף עם כניסתו לקואליציה, והחרדים לא יאלצו להגיע לפשרות חדשות בגיבוש חוק גיוס שיצטרך להיות מוסכם על משרד הביטחון וכל חברי הקואליציה.
חוק הגיוס פסקת ההתגברות משה כחלון חוק המסתננים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד