י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מה חיפשו אלפי הדתיים בכותל הרפורמי

אלפי מתפללים התייצבו בימי חול המועד לתפילות ברחבה הדרומית של הכותל המערבי, בכדי לשמור על קדושתו של הכותל לכל אורכו המארגנים מדווחים על עשרות מנייני מנחה וערבית המתקיימים במקום ברצף, ברחבה הדרומית של הכותל בתפילות כהלכה, עם מחיצה תיעוד

מה חיפשו אלפי הדתיים בכותל הרפורמי



אלפי מתפללים נענו לקריאתם של רבני ישראל ובראשם הראשון לציון הגאון הרב הראשי הרב יצחק יוסף והראשון לציון רבה של ירושלים הגאון הרב שלמה משה עמאר, לשמור על קדושתו של הכותל לכל אורכו מפני המנסים לחללים, והתייצבו בימי חול המועד לתפילות ברחבה הדרומית של הכותל המערבי. המארגנים מדווחים על עשרות מנייני מנחה וערבית המתקיימים במקום ברצף, ברחבה הדרומית של הכותל בתפילות כהלכה, עם מחיצה.

לדברי המארגנים, "מרשים לראות את ההתעוררות של עם ישראל לשמור ולחזק את קדושת הכותל לכל אורכו, כאשר בין תפילת מנחה וערבית מתקיים גם שיעור בכל יום, והאווירה במקום כבר דומה מאוד לזו שברחבה המרכזית, עם מניינים המתקיימים ברצף, לעתים גם במקביל".



לעומת הכמות הגדולה של המתפללים גדלה התמיהה על כך שלמרות שלכל הדעות הרחבה הדרומית נתונה תחת סמכות הרבנות הראשית, האחראים במקום עדיין לא הסכימו להציב במקום ארון קודש, ארון סידורים ומחיצה קבועה לרווחת המתפללים הרבים הפוקדים את המקום בכל השנה בכלל ובימי חול המועד בפרט.

"אנחנו שמחים לראות את עם ישראל מצביע ברגליים ונענה לקריאת הרבנים על כך שהכותל קדוש לכל אורכו, ומצטרף למניינים ברחבה הדרומית של הכותל, בקריאה ובדישה לחיבור הרחבה הדרומית עם זו המרכזית, כמו שפסקו כל גדולי ישראל וכמו שהיה מאז ומעולם", מסר בצלאל זיני, ראש המטה המשותף לשמירה על קדושת הכותל.
הכותל הדרומי רחבת הכותל הראשון לציון רבי יצחק יוסף רבי שלמה משה עמאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד