י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סודות מהחדר • החרדי מ'הכוורת' של כחלון - נחשף לראשונה

מגזין חג הפסח • 'בחדרי חרדים' חושף לראשונה את איש 'הכוורת' החרדי שלא עוזב לרגע את שר האוצר משה כחלון • המפלגה החדשה שהוא מקים, הבורקסים בתחנת הדלק, השאיפה של הבוס להיות ראש ממשלה, הסודות מהחדר הסגור והביקורת החריפה על ש"ס • מיוחד

עיבוד: מורן כהן
עיבוד: מורן כהן



הדובר החרדי הצמוד של שר האוצר משה כחלון נחשף לראשונה ומדבר עם 'בחדרי חרדים': הוא עלה מצרפת לפני 16 שנים, ומאז שהוא זוכר את עצמו - הדבר האחרון שהעסיק אותו היה הנושא הפוליטי, קוראים לו חיים מסיקה, וכיום הוא לא עוזב לרגע את יו"ר 'כולנו' שר האוצר משה כחלון.

בעת שמסיקה עלה ארצה הוא ומשפחתו החרדית התמקמו בשכונת בית וגן. בניו למדו בישיבות המובחרות של עולם התורה. וכאמור – הוא ופוליטיקה היו רחוקים זה מזו.

אלא שאז התחולל מהפך בחייו. במהלך שנת 2013 נחשף מסיקה לרפורמת הסלולר שהוביל פוליטיקאי די אנונימי העונה לשם משה כחלון ששימש אז כשר התקשורת. מסיקה, שתחום עיסוקו היה הייטק ותקשורת, החל לקרוא ולהתעניין בשר האנונימי. "התאהבתי", כך הוא מספר ל'בחדרי חרדים', "בדמותו של משה כחלון".

כאשר כחלון הקים פורום מצומצם של חברים בו הוא נועץ לגבי עתידו הפוליטי, מסיקה המשיך לעקוב אחריו בלהט. לקראת סוף שנת 2014, כאשר מהלכיו של כחלון החלו להתפרסם והפכו לשיח בקרב המערכת הפוליטית - מסיקה חבר ל'כוורת' של כחלון. זה קרה דרך חבר עסקי משותף שסיפר למסיקה כי "כחלון מחפש אנשים שיצטרפו לכוורת", החבר המשותף סידר למסיקה פגישה עם קובי כחלון, אז סגר"ע ירושלים, ואח של משה כחלון.

הפגישה של מסיקה וקובי התקיימה בירושלים ולמרות שלא היה לו כל ניסיון פוליטי – הוא קיבל את תפקיד ראש מטה הצרפתים במפלגת 'כולנו'. בהמשך, התמנה מסיקה לדובר בין לאומי של המפלגה.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא אומר כי "לפני כן, הצבעתי עבור מפלגת ש"ס אלא שהפרשיות והמריבות הפנימיות - גרמו לי לחפש משהו אחר". לדבריו, הוא מתייעץ בכל דבר ועניין עם ראש ישיבת 'מיר' הגאון רבי יצחק אזרחי, "אך בענייני פוליטיקה אני שומר את הדעה לעצמי", הוא מבהיר ל'בחדרי'.

עד היום, מסיקה נהג לשמור על פרופיל נמוך, אולם, בראיון מיוחד למגזין חג הפסח של 'בחדרי חרדים' הוא מעניק הצצה מיוחדת אל תוך החדרים הסגורים של יו"ר מפלגת כולנו, ומדבר על השפעתו על השר כחרדי הקרוב ביותר אליו.



חיים מסיקה, בראיון לבחדרי חרדים צילום: חיים מסיקה, בראיון לבחדרי חרדים
חיים מסיקה, בראיון לבחדרי חרדים


"שר האוצר הוא אדם שאתה יכול להגיע אליו בצורה קלה, הוא בן אדם שמכבד את כולם, הוא כל הזמן מחייך וכולם רואים את זה כל הזמן", מספר מסיקה ל'בחדרי'.

לדבריו, "מספר פעמים סיירתי איתו בכל הארץ. וכשאנשים שואלים אותי; 'חיים למה נכנסת לתוך המערכת הזו?׳, אני עונה להם בדוגמא אחת: הייתי איתו בעבר בסיור, במהלך היום אחרי שעות ארוכות של עבודה ונסיעה ממקום למקום, נעצר השר בתחנת דלק - רכש לעצמו כמה בורקסים והמשיך בנסיעה", מספר מסיקה וממשיך, "בצרפת בחיים לא תראה דבר כזה, הוא מספר 2 בממשלה אבל הוא בן אדם שלנו, בן אדם של העם. עממי שלא מעניינת אותו היוקרה והפוזה".

• מטבע הדברים אתה נמצא קרוב מאוד לשר כחלון, תוכל לשתף אותנו ברגעים אינטימיים אליהם נחשפת מתוקף קרבתך אל האיש, משהו שאנחנו לא מכירים בו?

"אתה היית כאן לקראת סוף המושב בעת המשבר הפוליטי בנושא חוק הגיוס, קודם יציאתו של שר האוצר כחלון לתקשורת ולמצלמות, הסתגרנו היועצים שלו יחד איתו, והוא לא דאג לתפקיד שלו ועל עצמו, מה שהיה חשוב לו באמת זה 'עם ישראל'; 'מה יהיה עם מחר התקציב לא יעבור?!'. הוא באמת חשב על הקשישים ועל האנשים המסכנים".

• במפגשים האישיים שלכם, אני מאמין שזה קורה המון, כחלן הוא איש שמתעניין רק בעבודה או שהוא שואל ומתעניין גם על החיים האישיים ועל המשפחה?

"כן, הוא בן אדם שמדבר עם כולם וממש מעניין אותו החיים האישיים של כל אחד ואחד".

• השר היה בעין סערת חוק הגיוס, כמעט הפיל את הממשלה, הוא היה גורם מפתח בנושא הזה. האם הוא גם התייעץ איתך לפני שהוא קיבל החלטות?

"הוא לא ממש התייעץ איתי באופן אישי, אבל הוא שמע את דבריי במהלך ישיבת הסיעה הסוערת בעניין הגיוס".

• אני שואל, כי אתה האדם החרדי הקרוב ביותר אליו, הוא לא מתייעץ איתך בנושאים שיש להם השלכות על המגזר החרדי?

"האמת, היה לי קצת קשה עם הסיפור הזה של הגיוס, לא מצד המפלגה כי כאן כולם מכבדים אותי. אבל זה היה נראה כאילו 'החרדים' הם אלו שרוצים לתקוע את התקציב. אבל בתוך המפלגה זה לא היה ככה ומכבדים את כל עם ישראל כולל את החרדים ואין שום אפליה. כחלון אוהב לשמוע המון דעות וגם בישיבת הסיעה עצמה - הוא ביקש לשמוע את דבריי בעניין חוק הגיוס".

• תוכל לשתף את גולשי 'בחדרי חרדים' מה אמרת לכחלון?

"זה אני לא יכול..".

• ייצגת את העמדה החרדית בסוגיית חוק הגיוס?

"הבעיה לא הייתה שמשה כחלון בעד גיוס חרדים, הבעיה הייתה שהמפלגות החרדיות קישרו את חוק הגיוס בתקציב המדינה, הסחיטה הזו הייתה לא הוגנת. אני חושב שחלק מחברי הכנסת החרדים כמו ש"ס לדוגמא לא ידעו איך לצאת מזה, לאחר מכן זה הפך להיות משבר מול ראש הממשלה נתניהו. זאת אומרת, שהבעיה של כחלון הייתה רק שכרכו את העברת התקציב עם חוק הגיוס, הוא חשב שזו הייתה טעות".

• בוא ננסה להיכנס לראש של הפוליטיקאי החרדי, הוא אומר לעצמו או שנעביר את החוק עכשיו לפני התקציב או שהוא בכלל לא יעבור. מה אתה מצפה מהחרדים שיעשו במקרה כזה?

"תראה, גם השר כחלון טוען שאסור לכפות גיוס חרדים, אלא צריך לעשות את זה בצורה טבעית, לאט לאט. ואנחנו רואים שזה עולה. יש לי ילד אחד שהוא אברך ולומד כל היום ויש אחד שהוא לא יכול להיות אברך, זה קשה מאוד ללמוד תורה כמו שצריך, וללמוד תורה אני לא מדבר על בן אדם שיושב רק כדי לחמם את הכיסא".

• אז אתה חושב שמי שלומד תורה לא צריך להתגייס?

"מי שלומד תורה בצורה אמיתית?! בשום פנים ואופן לא צריך להיות בצבא. אבל מי שלא - אז יש הרבה צורות לתרום למדינה, זה יכול להיות גם מד"א, לא צריך להיות לוחם כדי לתרום למדינה".

• דיברנו לפני הראיון על הקהילה הצרפתית בישראל ועל כך שאין להם נציגים, לך חיים מסיקה - ישנה כוונה להתמודד במסגרת פוליטית כלשהי?

"דווקא פתחנו רשימה בירושלים, כי אני באמת חושב שאנחנו צריכים להשפיע שם, ועכשיו אנחנו מקימים רשימה כדי להיכנס במועצה. אני אהיה חבר ברשימה יחד עם בנימין לשקר שהוא בא מהליכוד".

הוא ממשיך: "אבל אני רוצה גם משה כחלון יבין שצריך נציג צרפתי בכנסת, זה לא צריך להיות דווקא אני, הוא צריך להבין שיש לו קהילה עם כוח הצבעה עצום".

• משה כחלון עוד יהיה ראש ממשלה בישראל?

"בעזרת ה' - אני חושב שכן. עד לפני שלושה שבועות הוא לא היה מדבר על זה. הוא לא רצה, הוא כל הזמן היה אומר 'אני מסתפק בלהיות שר האוצר', אבל אנחנו התחלנו - האנשים שאוהבים אותו - לשאול אותו בתקופה האחרונה, עכשיו, אני חושב שהוא יכול להיות ראש ממשלה טוב. הוא מדבר ערבית וזה ממש דבר טוב, כי אם אנחנו נעשה 'שלום' עם מישהו זה לא יהיה עם האמריקנים - זה יהיה עם הערבים, ובן אדם שמבין ערבית - ברגע שהוא יושב ומדבר ערבית עם ערבים, יש לו כבר 50% מהמו"מ מאחוריו אם יש ראש ממשלה שיכול להביא שלום - זה בן אדם שמבין ערבית".

חיים מסיקה משה כחלון חוק הגיוס כולנו ש''ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד