י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הנתיחה הגורלית תקבע: האם האמא תואשם?

בשעה 8:00 בבוקר, תתייצב רופאה במכון לרפואה משפטית באבו כביר, מטעם המשפחה, והיא תהיה נוכחת בנתיחה על מנת שתוכל לתת חוו"ד פרטית

הפגנה נגד הנתיחה. צילום: משה לוסטיג
הפגנה נגד הנתיחה. צילום: משה לוסטיג



התינוק מהג'קוזי: מחר בשעה 8:00 בבוקר (חמישי) תתייצב רופאה במכון לרפואה משפטית באבו כביר, מטעם המשפחה, שתהיה נוכחת בנתיחה על מנת שתוכל לתת חוו"ד פרטית.

מהפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', עולה כי מדובר רופאה לשעבר במכון לרפואה משפטית, הד"ר דבורה קטאניק שעבדה במכון בשנים 1995-2000, מומחית ברפואה משפטית.

בשעות האחרונות נערכו הפגנות סוערות בירושלים, בית שמש וגם בסמוך למכון לרפואה משפטית באבו כביר, במחאה על הכוונה לבצע נתיחה שלאחר המוות. בהפגנות השתמשה המשטרה בין השאר במי בואש ומים כחולים. תושבים ברחוב בר אילן בבירה טוענים כי במהלך התזת מי בואש ומים כחולים לעבר מפגינים, הותזו גם מים לתוך בתים וגרמו לנזק.

מוקדם יותר היום, בית משפט העליון דחה עתירת משפחת התינוק בן חודש שנמצא ללא רוח חיים בחדר מלון מיאמי באשדוד, והותיר את החלטת ביהמ"ש השלום באשקלון שניתן לנתח את גופתו, אך הורה לעשות זאת בצורה הדרגתית, לפי התחייבות המשטרה בנתיחה מקומית ובנוכחות רופא מטעם המשפחה.

כפי שדווח ב'בחדרי', הרכב השופטים קבעו כי נוכח החומר שהתקבל בדו"ח הסודי, אין לשלול בשלב זה סיבת מוות נוספת מעבר לגרסת ההורים, ואין מדובר רק בשאלות שעניינן אופי הטביעה.

"השתכנענו כי מחומר החקירה עד כה עולה חשד סביר כי המוות נגרם בעבירה, וכי נתיחת הגופה חיונית כדי לברר את סיבת המוות", כתבו השופטים בהחלטה.

בנוסף הדגישו השופטים כי הם נותנים את דעתם גם לטענות הנכבדות של הסנגורים עורכי הדין איתמר בן גביר ומשה אלמליח באשר לשמירה על כבוד המת, אלא שבמקרה זה, לשיטתם, אין מנוס, אלא להורות על נתיחה.

בינתיים, הורי התינוק - האם שהיא החשודה המרכזית והאב נמצאים במעצר שהוארך אתמול (רביעי) עד ידי בית משפט השלום באשקלון בחמישה ימים, עד ליום ראשון לאחר החג הפסח.
פרשת התינוק ירושלים בית משפט טביעה משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד