י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

פסיקת בג"צ: גופת התינוק תנותח הבוקר

גופת התינוק שנפטר לפני ארבעה ימים באשדוד תנותח הבוקר, לאחר שבג"צ דחה את העתירה שהגישה המשפחה וזק"א נגד החלטת ביהמ"ש המחוזי שלא לקיים את הניתוח בגופו של התינוק - דבר המהווה פגיעה על פי ההלכה

הדיון בבגצ אתמול. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
הדיון בבגצ אתמול. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



היום הרביעי לפטירת התינוק בג'קוזי: הבוקר (חמישי) צפויה להיערך הנתיחה שלאחר המוות בתינוק שנפטר בחדר מלון 'מיאמי' באשדוד, לאחר פסיקת בית משפט שלום ובג"צ.

במהלך הימים האחרונים, מאז התגלה התינוק בחדר המלון ביום שני, נערכו הפגנות באשדוד, ירושלים, בית שמש ואבו כביר, על רקע הכוונה לבצע נתיחה שלאחר המוות כדרישת הפרקליטות, על מנת לקבוע מה גרם למותו, כך שניתן יהיה בהמשך להגיש כתב אישום נגד המעורבים - אם ישנם.

כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים' בימים האחרונים, שעות לאחר שהמקרה המצער נודע למשטרת ישראל - נעצרה האם ובחקירתה סיפרה תחילה כי התינוק החליק מידיה בעת שהותה בג'קוזי וטבע. בהמשך מסרה גירסאות נוספות ובעקבות כך נעצר גם האב בחשד לשיבוש הליכים. על החקירה הוטל צו איסור פרסום, כך שלא ניתן בשלב זה להרחיב בפרטי החקירה.



מההפגנה בירושלים. צילום: קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

בחקירתה סיפרה האם פרטים שגרמו לכך שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרה וכן את מעצר בעלה בעשרה ימים, אולם בית משפט השלום באשקלון קיבל חלקית את הבקשה והאריך את מעצרם בחמישה ימים, עד ליום ראשון הקרוב. בינתיים, תיערך בדיקה פסיכיאטרית לאם על מנת לקבוע אם היא כשירה לעמוד לדין.

במקביל, חוקרי המשטרה ביקשו לערוך נתיחה שלאחר המוות מחשש שהיה גורם אנושי למוות. אנשי הקהילה החרדית באשדוד פעלו על מנת לגרום למשטרה לוותר על הנתיחה, אולם בשלב זה לאחר שהפרקליטות נכנסה לתיק הם התעקשו על נתיחה והמחלקה המשפטית של זק"א התנגדה נחרצות לנתיחה וכך מצאו הצדדים את עצמם בבית המשפט.

הדיונים נערכו בדלתיים סגורות מאחר ועל פרטי החקירה מוטל צו איסור פרסום, תחילה לדרישת המשטרה ובהמשך לבקשת משפחת התינוק המנוח. לאחר שני דיונים בית משפט השלום באשקלון קיבל את בקשת המשטרה והפרקליטות ואישר לבצע את הנתיחה חרף התנגדות המשפחה באמצעות עו"ד משה אלמליח מטעם זק"א.

עו"ד דרור שוסהיים הצליח להגיע להבנות עם הפרקליטות על נתיחה מקומית, מינימלית, אך העסקן יצחק דוידוביץ מתולדות אהרן, לאחר קבלת חוות דעת הלכתית החליט לגלות נחישות ולנסות למנוע בכל מחיר את הנתיחה שלאחר המוות, גם מתוך ידיעה כמעט ברורה שבג"צ יקבל את עמדת הפרקליטות.

מספר פגישות והתייעצויות של עסקנים נערכו ביומיים האחרונים בביתו של מפקד זק"א ירושלים בנצי אוירינג, ובסופו של דבר הוחלט, כאמור - בעקבות החלטת רבנים - להגיש ערר לבג"צ בניסיון למנוע ככל האפשר את ביזיון המת והצער לנשמת התינוק בן החודש.

בדיון שנערך אתמול בבג"צ ייצגו את המשפחה וזק"א עורכי הדין איתמר בן גביר ומשה אלמליח, ובמהלכו הוצאו הנציגים והמשתתפים כאשר המשטרה והפרקליטות הציגו לשופטים את חומרי החקירה החסויים אשר לטענתם מחייבת נתיחה שלאחר המוות. הרכב השופטים חיות, מזוז ומינץ קבעו כי נוכח החומר שהתקבל, אין לשלול בשלב זה "סיבת מוות נוספת" על הסיבה שעלתה מגרסת ההורים, ואין מדובר רק בשאלות שעניינן אופי הטביעה.

בית משפט העליון דחה את העתירה והותיר על כנה את החלטת בימ"ש השלום ואפשר את הנתיחה. יחד עם זאת, ולבקשת עו"ד מטעם המשפחה, הורה לבצע את הנתיחה בתינוק בצורה הדרגתית, על פי התחייבות המשטרה; נתיחה מקומית ובנוכחות רופא מטעם המשפחה. כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', הרופאה שנשכרה היא ד"ר דבורה קטאניק שעבדה במכון בשנים 1995-2000, מומחית ברפואה משפטית וכיום משמשת כמומחית מטעם הסנגוריה הציבורית בכל הקשור לתחום העיסוק שלה.

מיד לאחר פטירת התינוק, הוא פונה לבית החולים אסותא באשדוד, שם נקבע מותו. משטרת אשדוד דאגה מיד להעביר את התינוק למכון באבו כביר, בעקבות במקרה בשנת 2006 אז תינוקת כבת שנה שנפטרה - נחטפה מחדר הטהרה בבית העלמין באשדוד באמצעות פריצת הסורגים.

ביממה האחרונה וגם במהלך הלילה נערכו הפגנות מחוץ למכון הפתולוגי באבו כביר לקראת הנתיחה הצפוייה הבוקר (חמישי), כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי'. המשטרה פעלה לפזר את המפגינים, בין היתר באמצעות סוסים ועיכבה לחקירה מספר חשודים בהפרת הסדר הציבורי.
פרשת טביעת התינוק בג'קוזי בגץ ניתוח לאחר מוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד