י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מחווה חוצה יבשות: הזמרים שרים 'מאך שוין לעכטיג' • צפו

לפני שבועיים הושק השיר 'מאך שוין לעכטיג' בביצוע מרגש במיוחד של ישראל אדלר, פינקי וועבר ומקהלת 'נרננה' • השיר הפך ללהיט ענק תוך זמן קצר, וזכה לאינספור ביצועים של זמרים, מקהלות וילדי פלא מישראל ומארה"ב • קבלו מקבץ

מחווה חוצה יבשות: הזמרים שרים 'מאך שוין לעכטיג' • צפו



לראשונה הם שילבו כוחות ושרו יחד: המלחין האמריקאי פינקי וועבר והזמר ישראל אדלר מישראל, בליווי מקהלת 'נרננה' השיקו לפני כשבועיים את השיר המרגש "מאך שוין לעכטיג".

היצירה הפכה ללהיט אדיר, וזכתה לביצועים רבים בישראל ומחוצה לה, מה שהפתיע לטובה אפילו את המבצעים המקוריים.

בין הזמרים הרבים שביצעו קאבר משלהם ניתן למצוא את מוטי ויזל, ארי היל, יששכר גוטמן, דודי קנפלר, מוישי רוזנברג, קובי גרינבוים וברוך ויזל.

בנוסף, אנשי הקלידים יענקי רובין ושמוליק לוטרמן, מקהלת 'נרננה', החתומה על הביצוע המקורי, ואליה הצטרפה מקהלת וויזניץ שביצעה לאחרונה את היצירה בהופעה בחיפה, יחד עם ילדי הפלא.

"מאך שוין לעכטיג", פרי יצירתו של פינקי וועבר על הפיוט "ובכן ויהי בחצי הלילה" הנאמר בליל הסדר, עם נגיעת מילים באידיש אותם כתב ישראל אדלר, כשכאמור לראשונה מתחברים השניים לדואט משובח.

"מאך שוין לעכטיג" כולו כיסופים וערגה בתחינה ובקשה, לזכות לצאת מאפלה לאור גדול, כל אחד בחשכת הגלות הפרטית שלו, בתקווה גדולה שהנה זה עומד אחר כתלינו ובניסן עתידין להיגאל.

"חיפשתי מילים שיבטאו תקווה ואמונה תמימה לגאולה כללית של הכלל והפרט, ושכל יהודי בעת קושי ואתגר יוכל לחזק את עצמו באמונת תום שהנה כבר יואר האור", מספר ישראל אדלר. "פניתי לידידי ורעי פינקי וועבר שהתחבר מיד לתוכן, והצלילים הענוגים יצאו מתוך הרובד הפנימי של נפשו הגדולה".

על מלאכת העיבוד הופקד המעבד הנודע משה לאופר, כשברקע נשמעת שירת מקהלת "נרננה", עם המעבד הקולי הרשל בריסק, ומיקס משובח של חיים גוטסמן.

קבלו מגוון ביצועים:


דודי קנופלר, ארי היל, מוטי ויזל ויששכר גוטמן.


ילדי הפלא, מקהלת ויזניץ ויענקי רובין

מוטי ויזל וארי היל


משה לויפער מניו יורק


קובי גרינבוים


ביצוע משותף באולפני רדיו 'קול חי'
מאך שוין לעכטיג ישראל אדלר פינקי וועבר מקהלת נרננה קאבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד