י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אלפי פלסטינים התפרעו בגבול עזה, 10 נהרגו

במהלך החג, התפרעו אלפי פלסטינים, הפגינו מול גדר המערכת על גבול עזה, הציתו צמיגים ויידוי אבנים, בקבוקי תבערה ומטענים לעבר כוחות צה"ל. לפי דיווחי הפלסטינים, נהרגו 10 מתפרעים בהם עיתונאי ונער בן 16. האיחוד האירופי קורא לחקור

עבד רחים חטיב, פלאש90
עבד רחים חטיב, פלאש90



במהלך יום שישי, התפרעו הפלסטינים בגבול רצועת עזה, במסגרת "צעדת השיבה".

במהלך ההתפרעויות אלפי פלסטינים הפגינו מול גדר המערכת, הציתו צמיגים וניסו לחצות את הגדר, ולפגוע בה תוך יידוי אבנים, בקבוקי תבערה ומטענים לעבר כוחות צה"ל.

כוחות צה"ל, בתגובה, ירו לעבר מסיתים ומפגינים שניסו לחצות ולפגוע בגדר. כתוצאה מכך, הפלסטינים דיווחו על 10 הרוגים, בהם עיתונאי ונער בן 16, ועל מאות פצועים, חלקם מירי חי.

"ראינו שאין מדובר בהפגנה תמימה, אלא בהפרת סדר אלימה מאוד", אמר דובר צה"ל רונן מנליס, שהוסיף כי בצבא "נחושים להמשיך לעמוד במשימה. מי שגרם לאירועים האלה זה סינוואר והנהגת חמאס".

עוד הוסיף כי, "האירועים לא הסתיימו ואנו נערכים לניסיונות נוספים לחצות את הגדר בימים הקרובים. ההערכה שלנו שהניסיונות לבצע פיגועים יימשכו ויעשו ניסיונות לבצע אירועים מהסוג הזה, גם במהלך השבוע וגם בימי שישי".

האיחוד האירופי הגיב על האירועים כי ההרג: "מעלה שאלה רצינית לגבי השימוש המידתי בכוח באירועים. יש לבדוק גם את הדיווחים על זריקת האבנים ובקבוקי התבערה על כוחות צה"ל, והניסיונות לפגוע בגדר".

"האיחוד האירופי מביע צער עמוק על אובדן החיים", נמסר. "אנחנו מאחלים החלמה מהירה לכל הפצועים. כל הנוגעים בדבר צריכים לאפשר אספקה מהירה של ציוד רפואי לאלה הזקוקים לו, ולאפשר פינוי לבתי חולים מחוץ לעזה מסיבות הומניטריות".

"אני חוזרים על קריאתנו הקודמת לאיפוק מרבי. העדיפות צריכה להיות הימנעות מהסלמה ואובדן חיים. על הפלגים הפלסטיניים לפעול כדי לאפשר לרשות הפלסטינית לחדש את מלוא האחריות שלה בעזה, שהיא חיונית לשיפור מצבם של תושבי הרצועה, האיחוד האירופי מוכן להמשיך לתמוך בתהליך בכל הכלים העומדים לרשותו".

שר הבטחון אביגדור ליברמן אמר כי, "חג הפסח שמסתיים בשעה זו היה מהשקטים והבטוחים שידענו בשנים האחרונות. ההערכות שלנו בגבול עזה הוכיחה את עצמה. עם ישראל חייב תודה גדולה לאלפי לוחמי צה"ל, השב"כ והמשטרה שעבדו קשה מאוד וסיכלו כל ניסיון לאתגר אותנו.

"חמאס שולח טרוריסטים במסווה אזרחים לפגוע בריבונות שלנו ובעולם מציגים את מצעד הטרור הזה כמחאה אזרחית. זו חגיגת צביעות. בסוף השבוע אסד טבח 48 אזרחים מתוכם 8 ילדים ו-6 נשים. מזכ"ל האו"ם לא קרא להקים ועדת חקירה, מועצת הביטחון לא התכנסה, הליגה הערבית התעלמה וה-BBC כמובן לא ראה ולא שמע".
עזה הפגנות הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד