י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

רגב ויו"ר מרצ מתעמתים על נשיא הונדורס

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג טוענת שנשיא הונדורס, שהוזמן להדליק משואה, חואן אורלנדו הרננדס אחראי להפרות חמורות של זכויות אדם. רגב לא נשארה חייבת

הרננדס ונתניהו. צילום: קובי גדעון, לע"מ
הרננדס ונתניהו. צילום: קובי גדעון, לע"מ



חילופי דברים בין שרת התרבות מירי רגב, ליו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג.

האחרונה פנתה לשרת התרבות, מירי רגב, בבקשה לבטל את השתתפותו של נשיא הונדורס, חואן אורלנדו הרננדס, בטקס הדלקת המשואות: "החלטה שערורייתית הנותנת לגיטימציה לנשיא שאחראי להפרות חמורות של זכויות אדם במדינתו, רק על מנת לתרץ את השתתפותו של נתניהו".

זנדברג טוענת, ״בנוסף על כך שנראה כי הדבר נועד לתרץ את השתתפותו בטקס של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מדובר בהחלטה שערורייתית הנותנת לגיטימציה לנשיא ש"נבחר" אך לאחרונה בבחירות החשודות שזויפו, ושאחראי להפרות חמורות של זכויות אדם במדינתו".

רגב ענתה כי "תמר זנדברג מפזרת השמצות חסרות בסיס ופוגעת באינטרסים הממלכתיים של מדינת ישראל"

"מוטב היה שכל אותם צעקנים מהשמאל ובראשם הגב' זנדברג היו שומרים על הממלכתיות של טקס הדלקת המשואות ועל האינטרסים הממלכתיים של מדינת ישראל בכלל, במקום לתפוס לעצמם כותרות. מוטב היה לו בדקו מול משרד החוץ את הדברים בטרם השמיעו את קולם. מדובר בהשמצות סרק שאין להם שום בסיס ואני מציעה לכל אותם "משועממים" להפסיק לחפש את מה שאינו קיים רק כדי להראות שהם כאילו נוכחים בחיינו.

"הנשיא הרננדס הינו מבכירי הבוגרים של קורסי המש"ב, הוא נבחר לנשיאות הונדורס בבחירות דמוקרטיות אשר קיבלו הכרה ע"י ארה"ב, האיחוד האירופי והאו"ם כמו מדינות רבות בעולם. בניגוד לטענות ח״כ זנדברג הנשיא הרננדס פועל בנחרצות ובהצלחה נגד קרטלי הסמים וכנופיות הפשע במדינתו והצליח להוריד את רמת הפשיעה במדינתו. אנו שמחים שנשיא הונדורס, חואן אורלנדו הרננדז, שמאז כניסתו לתפקיד פעל כדי לקדם את יחסי הידידות בין המדינות ,נאות מתוך כבוד למדינת ישראל להתלוות לנציגת מש"ב בטקס הדלקת המשואות.

"אני גאה שהמרכז לסיוע ושיתוף פעולה בינלאומי במשרד החוץ נבחר להדליק השנה משואה. מש"ב מביא איתו לכל מקום על הגלובוס, הן בעתות מצוקה והן בשגרה את היכולות, הערכים, החכמה והידע שקיימים בישראל כדי להפוך את העולם למקום טוב יותר", אמרה.
הונדרוס טקס השאת משואות ישראל נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד