ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

הזוועות בסוריה חוזרות: עשרות ילדים הרוגים

העולם ממשיך לשתוק וחלקו אף מגבה את אסד; הלילה הותקפו מורדים סוריים באמצעות נשק כימי - התוצאה מעל 150 הרוגים - בהם נשים וילדים

המצב בסוריה. צילום: רויטרס
המצב בסוריה. צילום: רויטרס



המלחמה בסוריה אמנם נרגעה, אך הנשיא בשאר אסד ממשיך לטבוח באזרחיו עם גז. על פי דיווח ב'אל ג'זירה', עשרות נשים וילדים נהרגו בהתקפה קטלנית של כוחות הצבא הסורי בעיר דומא. התקיפה היא נגד המעוז האחרון של המורדים, וכי אסד עושה הכל כדי למגר את המורדים.

ארגון "הקסדות הלבנות", קבוצה של מצילים שפועלים באזורי התנגדות בסוריה, אמר כי רוב ההרוגים הם נשים וילדים.

"70 אנשים נחנקו למוות ומאות עדיין במצב של חנק", כך אמר אמש (מוצ"ש) ראאד אל-סאלח, ראש ארגון "הקסדות הלבנות", ל"אל-ג'זירה" והוסיף כי "מספר ההרוגים צפוי לעלות מאחר ורבים מהפצועים נמצאים במצב קריטי.

ואכן, הבוקר מדווח בכלי תקשורת בעולם כי מנין הנספים בתקיפה עומד על מעל 150.

אל-סאלח טען כי הגז שהוטל על העיר הוא גז כלור, בנוסף כוחות אסד השתמשו בסוג גז נוסף לא מזוהה אך חזק יותר.

"המתנדבים מנסים לעזור לאנשים אבל כל מה שאנחנו יכולים לעשות הוא לפנות אותם לאזורים אחרים ברגל כי רוב הרכבים יצאו מכלל פעולה" אמר דובר הארגון.

אחד ממתנדבי "הקסדות הלבנות" סיפר לאל-ג'זירה כי "משפחה שלמה נחנקה למוות כאשר הסתתרה במרתף שלה, בניסיון למצוא מחסה מפני התקיפות האוויריות".

תמונות וקטעי וידאו קשים לצפיה הופצו על ידי גורמי אופוזיציה בסוריה בנסיון לזעזע את העולם, אך לא נראה שהדבר עשה רושם על מישהו מהקהילה הבינלאומית.

אל ג'זירה מציין כי כלי תקשורת סוריים רשמיים הכחישו כי כוחות הצבא הסורי השתמשו בנשק כימי.

מחלקת המדינה האמריקנית הגיבה הלילה על התקיפה הכימית בדומא ואמרה כי "משטר אסד ותומכיו חייבים לשאת באחריות. רוסיה, על תמיכתה הבלתי מעורערת במשטר, נושאת באחריות למתקפות הברוטאליות האלה, להפיכת אזרחים למטרה, ולחנק של הקהילות הפגיעות ביותר בסוריה מנשק כימי".
סוריה תקיפה כימית גז כלור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד