י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

החתן שנהרג ייטמן הערב: "הקב"ה, אני מחזיר לך בחזרה את "המצה"

החתן ישראל לוין ז"ל שנהרג בתאונת דרכים מחרידה בארה"ב יחד עם כלתו לה היה אמור להינשא, יובא הערב למנוחות בבית שמש • אביו ספד לו בהלוויה בערב החג בניו יורק: "שלחנו אותו לישיבה הכי טובה, עכשיו השם רוצה את המצה שלו בחזרה"

החתן שנהרג ייטמן הערב: "הקב"ה, אני מחזיר לך בחזרה את "המצה"
Yeshiva world news



בחול המועד אירעה תאונת דרכים קשה ובלתי נתפסת, זוג חרדים חתן וכלה שנסעו בלילה שבין שלישי לרביעי לביתם, נהרגו בתאונה עלי ידי שני נהגים שככל הנראה היו תחת השפעת סמים ואלכוהול, בנוסף עולה החשד כי השניים ערכו מירוץ ביניהם, במהלך המירוץ הם איבדו שליטה ונכנסו בעוצמה ברכב של הזוג המאורס ולא השאירו לזוג סיכוי לאחר שרכבם עלה באש.

בהלוויה שנערכה לשניהם בערב חג שביעי של פסח בניו יורק, נטמנה הכלה אלישבע קפלן ע"ה בארה"ב. ואילו החתן ישראל לוין ייטמן הערב בשעה 18:00 בבית העלמין בבית שמש.


מסע הלוויה. באדיבות: Yeshiva world news

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ארונו של החתן שלא זכה להינשא, תגיע ארצה בטיסת אל על LY8 בשעה 17:00 (משוער), משם ייצא ארונו היישר לבית העלמין בבית שמש - שם ייטמן למנוחת עולמים.

בהלוויה שנערכה כאמור, בערב שביעי של פסח ספד האב לבנו, בכה ואמר: "בפסח הילדים לוקחים את האפיקומן, הם מתכננים לילה שלם לגבי האפיקומן, בסוף האבא מבקש את האפיקומן, הוא מוודא עם הילד לגבי האפיקומן אם זה היה מחוץ לחמץ, ואז מבקש אותו בחזרה, אבל הילד לא יחזיר את האפיקומן אם הוא לא יקבל הבטחה לפרס, ילד זה כמו המצה, אין בו חמץ - יצר הרע, כל חייו הוא (החתן ישראל) ניסה להשאר בצורה הזאת, שלחנו אותו לישיבה הכי טובה, עכשיו השם רוצה את המצה שלו בחזרה, הקב"ה אני מחזיר לך בחזרה את "המצה", אבל יש לי זכות לדרוש מתנה לאפיקומן, בשביל האפיקומן שלי אני רוצה 10,000 שידוכים בכלל ישראל, 10,000 רפואות שלימות בכלל ישראל, וסיעתא דשמיא ל-10,000 נוספים הזקוקים לישועות".

מסע ההלוויה. צילום באדיבות Yeshiva world news











כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ביום רביעי לפנות בוקר שעון מקומי, ישראל לוין ז"ל וארוסתו אלישבע קפלן ע"ה נסעו ממונסי לבית הוריה בלונג איילנד ונהרגו בדרך, כל הלילה שהו גופות החתן והכלה בקווינס - עד שההורים התקשרו עם בוקר לארגון "חברים" ומסע חיפושים החל.

לפי הפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', בני הזוג נסעו ברכבם ממונסי לכיוון בית ההורים של הכלה שבלונג איילנד, אך הם בוששו מלהגיע.

הורי הכלה התקשרו עם בוקר לארגון "חברים" במונסי וסיפרו שבתם היתה אמורה לחזור בלילה הביתה והיא לא הגיעה, והיא גם לא עונה להם בטלפון. כך גם החתן לא עונה לטלפון.

מתנדבי הארגון סרקו את המידע אודות תאונות דרכים באזור בו הם נסעו, כך גם המתנדבים והמשטרה עקבו אחר נסיעת הרכב דרך מכשיר איכון המותקן ברכב, וגילו לפי הצלבת הנתיב עם המידע, שהרכב היה מעורב בתאונה בשעה 1.15 לפנות בוקר בקווינס.

המתנדבים התקשרו למשטרה המקומית, ושם התברר להם שאכן התחוללה תאונה ובני הזוג שברכב אינם בחיים. עוד התברר שנהג הרכב שפגע בהם היה שיכור והוא נלקח למעצר.

המשטרה המקומית לא הצליחה לזהות את ההרוגים, ורק לאחר קישור הקצוות נודעה זהות ההרוגים. ארגון חברים במונסי התקשר לארגון הצלה בניו יורק כדי להודיע להורים על החדשות הטראגיות.

החתן ישראל לוין ז"ל הינו בנו של הרב ישעיהו וליבה לוין משכונת פלטבוש, הכלה היא בת הרב יואל קפלן מפארקווי שבלונג איילנד, המשמש כמנהל הישיבה לצעירים 'דרכי תורה' וחזן בית הכנסת 'דרכי שלום' בלורנס.

השניים התארסו לפני מספר שבועות, כאשר תכננו לערוך חתונה בעוד חודשיים. אחיו של ישראל ז"ל, אריה לוין ז"ל הלך לעולמו לפני מספר שנים בגיל 26.

מחקירת התאונה עד כה, עלה כי שניים מהנהגים שהיו מעורבים בתאונה הקטלנית, היו שתויים ומסוממים.
תאוונה קטלנית אסון לוויה ישראל לוין אלישבע קפלן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד