י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ההורים החרדים לתקשורת הזרה: "הקמפיין המסולף חייב להיפסק" • צפו

בצעד נדיר ויוצא דופן התייצבו הורים חרדים לתלמידי ישיבות בוויליאמסבורג מול התקשורת הזרה, לתקוף את קמפיין הרדיפה נגד המוסדות החרדיים שמנהלים יוצאים בשאלה שלמדו בעבר במוסדות אלה: "אנחנו חוששים שההשמצות הללו יביאו "רעל" נגדינו ויגרמו לישיבות שלנו נזק קשה"

במסיבת העיתונאים
במסיבת העיתונאים



ההורים התאספו וזעקו מול התקשורת הזרה. בערב שביעי של פסח התאספו הורי תלמידי ישיבות של הקהילות החסידיות בוויליאמסבורג שבברוקלין וזעקו מקירות ליבם נגד רדיפת הישיבות מצידם של מספר ארגונים ליוצאים בשאלה הטוענים כי הישיבות הורסות את עתיד תלמידיהן.

הכינוס לעיתונות הזרה נערך מחוץ לבית הספר לבנות של חסידי סאטמר בוויליאמסבורג, שם זעק ועד ההורים נגד הרדיפה.



ראש ועד ההורים לוי אוברלנד, בוגר ישיבה ושילדיו לומדים בישיבות וכיום עובד למחייתו כעובד סוציאלי נאם על דוכן שהוצב מחוץ לבית הספר מול עיתונאי התקשורת בארה"ב: "קיבלנו את ההחלטה לשלוח את הילדים שלנו לישיבה ולתת להם את החינוך שאנחנו יודעים ומאמינים שהוא איכותי, אנחנו רוצים להדוף את ההתקפות מצד קבוצה קטנה שלמדה אצלנו בעבר ועכשיו משמיצים אותנו ורוצים שיקחו מאיתנו את הזכות לחנך את ילדינו כמו שאנחנו רוצים, מספיק זה מספיק, הקמפיין המסולף הזה חייב להיפסק אחת ולתמיד". אמר אוברלנד בתקיפות.

"קרוב לשנתיים אנחנו רואים קבוצה קטנה של תלמידים שלמדו במוסדותינו בעבר, המנהלים קמפיין בתקשורת עם מידע מוטעה לגבי הישיבות והם טוענים כי החינוך שלנו הוא לקוי בהשוואה לבתי ספר כלליים, ושהתלמידים שלנו לא מוכנים להצלחה, הדברים הללו הם שערוריה". הוסיף אוברלנד.

"אנחנו כבר עייפים מלהגיב לדברים הללו, נמאס לנו להגיב לכל ההאשמות נגדנו מאנשים שלא מבינים מה הולך אצלינו במוסדות החינוך, ולא מוכנים לכבד את העובדה שדורות על גבי דורות - הורים נתנו את החינוך הזה לילדיהם, אנחנו חוששים שההשמצות הללו יביאו "רעל" נגדינו ויגרמו לישיבות שלנו נזק קשה". הוסיף ארי גרינברג הורה לתלמידים בישיבה.

כזכור, ביום רביעי הבאנו ב'בחדרי חרדים' את דבריו של הרבי מסאטמר לקראת סיום דרשתו המסורתית מידי חול המועד פסח בבית המדרש הגדול של החסידות בוויליאמסבורג, במהלכם גולל בפני החסידים את השתלשלות העניינים - כיצד בוטלה הגזירה שריחפה מעל מוסדות החינוך החרדיים בניו יורק, וכיצד באמצעות קולו המכריע של הסנטור החרדי ר' שמחה פלדר הוסרה העננה והציבור החרדי נשם לרווחה.

במהלך דבריו תקף הרבי מסאטמר את היוצאים בשאלה האחראים לרדיפה ואמר: "לצערנו ולבושתנו, יש מוסרים שלמדו במוסדות והם יצאו ואף אחד מכל היוצאים לא הצליחו בחייהם אחרי היציאה מהעולם החרדי אבל מתוך מרירות ויאוש הם החליטו להוציא את תסכולם על הוריהם והמוסדות בהם למדו בתחילה בניו יורק סיטי ואח"כ במדינת ניו יורק כאילו כל הבעיות שלהם היא אי למידת אנגלית וכו' והם אומרים שהם רק חושבים על הטובה של הילדים והם הולכים ומפרסמים שמהמוסדות יוצאים תלמידים כמו מהטליבאן ופרזיטים ועל המדינה להציל את הילדים".



מסיבת עיתונאים וויליאמסבורג הורים חרדים יוצאים בשאלה רדיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד