כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

גוגל וסמסונג השיקו רשמית את הגלקסי נקסוס

ההשקה - לאחר שנה של פיתוח משותף; המכשיר מצויד במערכת ההפעלה החדשה של גוגל - אנדרואיד 4.0; ישווק בארה"ב מ-16 בדצמבר במחיר של 529 דולר

  • כ"א תשרי התשע"ב
 גוגל וסמסונג השיקו רשמית את הגלקסי נקסוס

גוגל וסמסונג השיקו הלילה בהונג קונג את תשובתם לאייפון 4S: הסמארטפון החדש והמדובר שפיתחו במשותף - הגלקסי נקסוס, עם מערכת ההפעלה החדשה אנדרואיד 4.0 המכונה "אייסקרים סנדוויץ'".

מכשיר הדגל החדש, שהשקתו נדחתה בשבועיים על רקע מותו של סטיב ג'ובס, מצויד במסך Super AMOLED בגודל 4.65 אינץ' וברזולוציה גבוהה של 1280X720. הוא מגיע עם מצלמת 5 מגה פיקסל, בדומה למרבית הסמארטפונים היום, עם הבזק LED ואפשרות ללכידת תמונות פנורמיות.

העיצוב דומה לדגמי הנקסוס הקודמים אך החידוש הוא גב מעוגל המאפשר החזקה נוחה יותר. בניגוד לאייפון, המכשיר נטול כפתורים פיזיים, כך שהמסך נפרש על פני כל המכשיר.

המכשיר מגיע עם זיכרון מובנה של 16GB ללא אפשרות הרחבה באמצעות כרטיסי זיכרון חיצוניים.

מערכת ההפעלה החדשה מבית גוגל, האנדרואיד 4.0, תוכננה להיות גולת הכותרת של הנקסוס החדש. היא מאפשרת מגוון רחב של אפשרויות, ובהן שכלול של טכנולוגיית NFC, שתאפשר בעתיד שימוש בארנק דיגיטלי. הטכנולוגיה גם תאפשר למשתמשי המכשיר לשתף כל מידע שהוא - תמונות, סרטונים, מפות ואפליקציות - בין שני סמארטפונים, באמצעות נגיעה.

ה"אייסקרים סנדוויץ" של גוגל מבטיחה דפדוף בין עד 12 דפי אינטרנט ללא הכבדה על מערכת ההפעלה, מעניקה תמיכה מלאה בריבוי פעולות בו זמנית ומאפשרת התקנה והסרה של אפליקציות היישר מהתפריט הראשי. גם אפליקציות הג'ימייל, היומן ואנשי הקשר עברו שידרוג, תוך שאיפה לסינכרון נוח ומלא ביניהן. שני פיצ'רים נוספים הם זיהוי קולי מדויק במגוון שפות, בדומה למערכת סירי של אפל שזכתה למחמאות, ומערכת לזיהוי פנים המיועדת לצורך פתיחת המכשיר ובשיחות וידיאו.

השקת המכשיר החדש מגיעה בעיתוי קריטי לסמסונג. ענק האלקטרוניקה הקוריאני ניצב בפני מספר תביעות ענק ברחבי העולם מצד אפל, הטוענת כי סמסונג העתיקה ממנה חלקים רבים בממשק ובעיצוב של האייפון והאייפד. על סמסונג נאסר למכור לעת עתה את הטאבלט החדש שלה באוסטרליה ובגרמניה, לאחר שבית המשפט במדינות אלה פסק באופן זמני לטובת אפל. בהולנד נאסר על סמסונג למכור באופן זמני חלק מדגמי הסלולר שלה. החברה ביצעה בתגובה שינויים במכשירים כך שתוכל להתחיל למכור אותם במדינה בחודש הקרוב.

הגלקסי נקסוס יימכר בארה"ב מה-16 בדצמבר במחיר 529 דולר. עד סוף השנה מתוכנן המכשיר להגיע גם לאנגליה ושווקים נוספים באירופה. לעת עתה לא מתוכנן המכשיר להגיע לישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד