י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הגר"ח לבתו הרבנית קולדצקי: את ה'ממשיכה'

שקעה החמה וזרחה החמה • במהלך חול המועד סוכות, הטיל הגר"ח קנייבסקי על בתו הרבנית קולדצקי - אשת המגיד הגאון רבי יצחק קולדצקי - להמשיך במסורת ולקבל פניות נשים להדרכה וברכה • "את תמלאי את החלל שנוצר", אמר • בלעדי ל'בחדרי חרדים': התמליל המלא ופרופיל של ה'ממשיכה'

הגר"ח קנייבסקי. צילום ארכיון יעקב כהן
הגר"ח קנייבסקי. צילום ארכיון יעקב כהן



השבר הגדול עם פטירתה הפתאומית של הרבנית בת שבע קנייבסקי ע"ה, רעייתו של יבלחט"א הגר"ח קיינבסקי ובתו של הגרי"ש אלישיב, הותירה חלל בקרב אלפי נשים ונערות שראו בה דמות להכוונה, לברכה ועצה.

לכולן העניקה הרבנית הרגשה אמהית, כמו כל זמנה מוקדש לפונה. מעולם לא השיבה פני אשה ריקם, כאשר כל סיפור וסיפור, כל מחלה כאב וצער, לקחה אישית ללבה - הלב שנדם בעיצומה של השבת.

במהלך ימי חול המועד סוכות נכנסו לסוכתו של הגר"ח בנותיו הרבניות שטיינמן, קולדצקי, ציביון, ברוורמן ואפשטיין (לפי סדר הגילים - מ.ו).

במהלך השיחה המשפחתית, המתפרסמת כאן לראשונה, מסר הגר"ח לבתו הרבנית קולדצקי - אשת חתנו, המגיד מישרים הגאון רבי יצחק - את המשך קבלת הקהל של אימא, הרבנית ע"ה.

"לאחר פטירת אמא ע"ה", אמר, "יש חלל גדול שנשאר, ישנן נשים מסכנות שלא תהיה להן אוזן קשבת כעת. לכן את הכי מתאימה להמשיך ולמלאות את החלל הריק וללכת בדרכה של אימא ע"ה".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הגר"ח התכוון לכך, שבתו הרבנית תעביר שאלות של נשים הפונות אליה - אליו, כפי שנהגה לעשות הרבנית ע"ה, מידי יום ביומו.

הרבנית קולדצקי הגיבה ואמרה שתקבל קהל בביתה הפרטי. אך הגר"ח אמר לה: "למה שלא תבואי לכאן לבית, ותמשיכי את המסורת".

ואכן הרבנית ניאותה להמשיך את המסורת ולקיים את מצוות אביה.

כבר ביום שלישי ו' דחול המועד, הגיעה הרבנית קולדצקי לתפילת ותיקין בעזרת הנשים של בית הכנסת 'לדרמן' - הסמוך לבית הגר"ח. היא קיבלה קהל נשים לאחר התפילה. אחר-כך ליוו אותה הנשים לבית הגר"ח.

גם בתו הבכורה של הגר"ח, הרבנית חנה שטיינמן, תמשיך במסורת של העברת השאלות שאביה הגר"ח היה מפנה להגראי"ל שטיינמן - אותן שאלות שנשאל הגר"ח בקבלת קהל, והגר"ח מעביר להגראי"ל.

הרב מחזק את הגברים, הרבנית את הנשים

הרבנית לאה קולדצקי, בת 54, נולדה בי"ב אדר תשי"ז בבני-ברק לאביה הגר"ח קנייבסקי ולאמה הרבנית מרת בת שבע ע"ה.

היא הבת השנייה מתוך חמש בנות המשפחה, ושלושת אחיה הגאונים רבי אברהם ישעיהו, רבי שלמה - ראש ישיבת 'קרית מלך', ורבי יצחק שאול.

כבר בנערותה הצטיינה במידותיה הנאצלות, לצד יראת השמים ומעשי החסד בהם נקטה, כשהכל נעשה בהצנע לכת. הכל ראו כי חונכה בבית הגדול, הלא הוא הבית הפתוח כאולם לכל פונה, ברחוב רשב"ם 23, בשיכון חזון איש בבני ברק.

כשהגיעה לפרקה, נישאה לבעלה - המגיד מישרים המפורסם, הגאון רבי יצחק קולדצקי.

השידוך נוצר לאחר שאבי החתן, הגה"צ רבי שכנא קולדצקי זצ"ל מנקיי הדת בירושלים, היה בידידות עמוקה עם סב הכלה, יבלחט"א הגרי"ש אלישיב.

הרבנית ובעלה מתגוררים ברחוב רבי נחמן מברסלב 9 בבני ברק. לבני הזוג 13 ילדים. חלקם כבר נישאו.

הרבנית קולדצקי הייתה קשורה בעבותות אהבה לאמה הרבנית ע"ה, אליה נהגה להצטרף בעתות שמחה ואירועים שונים, וידה לא משה מתחת ידה בכל עת.

בעלה רבי יצחק נוסע כמעט בכל שבת לישובים ברחבי הארץ והעולם, לחזק יהודים ולקרבם לאביהם שבשמים באמצעות שיחות מוסר מעוררות.

בשבתות המיוחדות הללו, ר' יצחק - כך הוא מכונה, מחזק את הגברים, והרבנית לאה מחזקת את הנשים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד