כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

כ-2,000 הולכי רגל נפגעו במעבר חציה ב-8 השנים האחרונות

על פי נתוני אור ירוק קרוב ל-2000 הולכי רגל נפגעו בצמתים כתוצאה מאי ציות לרמזור אדום, בין 2003 לאוגוסט 2011. 89 הולכי רגל מתוכם נהרגו. וידאו לצפיה

כ-2,000 הולכי רגל נפגעו במעבר חציה ב-8 השנים האחרונות
יצחק לב ארי מהיר חימה




89 הולכי רגל נהרגו בין השנים 2003-2011 בצמתים, כתוצאה מאי ציות לרמזור אדום. תל אביב מובילה עם 665 נפגעים ו-18 הרוגים. כך על פי נתוני הלמ"ס, (הנתונים מעודכנים עד חודש אוגוסט 2011).

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "חציית צומת באור אדום היא עבירה בוטה המשקפת לא רק בעיה באכיפת החוק אלא מהווה סכנת חיים ממשית. כאשר נהגים או הולכי רגל מתעלמים מרמזור אדום, גובר הסיכוי לתאונות דרכים, להתנגשויות בין כלי רכב למשתמשי הדרך האחרים - הולכי רגל ורוכבי אופניים, שהינם האוכלוסיות הפגיעות והחשופות ביותר בדרכים".

תל אביב היא העיר המובילה בהיפגעות בני אדם בעקבות אי ציות לרמזור אדום בצומת. בשמונה וחצי השנים האחרונות נפגעו בתל אביב נפגעו 665 הולכי רגל בתאונה שנגרמה מאי ציות לרמזור אדום בצומת. 18 בני אדם נהרגו ו-79 נפצעו קשה. בירושלים נפגעו 245 הולכי רגל, 13 הולכי רגל נהרגו,71 נפגעו בצורה קשה. ברמת גן נפגעו 132 הולכי רגל, 8 נהרגו ו-14 נפצעו קשה. בחולון נפגעו 118 הולכי רגל, 4 נהרגו,ו-13 נפגעו בצורה קשה. בבת- ים נפגעו 91 הולכי רגל, 4 נהרגו, ו-8 נפגעו בצורה קשה.

מסקר שערכה עמותת "אור ירוק" באמצעות מכון המחקר גאוקרטוגרפיה עולה כי: 28.2% מהנשאלים דיווחו כי ראו ארבע פעמים ויותר נהג אשר חצה באור אדום. 11.6% מהנשאלים טענו כי ראו רכב חוצה צומת באור אדום שלוש פעמים ויותר ו-15.7% דיווחו כי ראו רכב חוצה צומת באור אדום יותר מפעמיים. מעבר לכך, קרוב ל-12% מהנהגים הודו כי חצו צומת באור אדום פעם אחת בשנת 2010.

מעבר צומת באור אדום הינה אחת מארבע העבירות השכיחות ביותר. זו הפרה בוטה של חוקי התנועה ונחשבת לאחת העבירות המסוכנות ביותר. חציה באדום היא הימור על חייהם – של כל משתמשי הדרך שבצומת. בשנת 2010 רשמה משטרת ישראל כ-20 אלף דוחות בעוון מעבר באור אדום. מחצית מההרוגים בתאונות אור אדום הם הולכי רגל או נוסעים ברכב אחר שנפגע מרכב שנסע באור אדום. הסכנה נשקפת לא רק לנהג שעובר את העבירה, אלא גם להולכי הרגל ולשאר הנהגים. ניתן למנוע מעבר באור אדום באמצעות הצבת מצלמות בצמתים, הגברת האכיפה והרתעת הציבור. יש לשפר את ניראות הרמזור בצומת וליצור שילוט בולט "רמזור לפניך".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד