ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מייקל בלומברג חנך תחנת מד"א חדשה בירושלים

מייקל בלומברג, ראש עיריית ניו-יורק, חנך את תחנת מד"א החדשה בירושלים • התחנה קרויה על שם אביו: וויליאם הנרי בלומברג • לפני הטקס קבע בלומברג מזוזות בכניסה למבנה

מייקל בלומברג חנך תחנת מד"א חדשה בירושלים

מייקל בלומברג, ראש עיריית ניו יורק, הגיע הערב (א') לחנוך את תחנת מד"א החדשה בירושלים על שם אביו, וויליאם הנרי בלומברג ז"ל.

את המבנה החדש תרם בלומברג יחד עם תרומות אגודות ידידי מד"א מארה"ב.

בלומברג נחת היום בישראל שהתכבד לקבוע את המזוזות במבנה לצד הרבנים הראשיים לישראל ומנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין. לאחר מכן יצאה המשלחת לפתוח את טקס חנוכת המבנה.

את הטקס, פתח נשיא מד"א, פרופ' יהודה סקוניק בבקשו מהקהל הרב לעמוד לדקת דומייה לזכרו של סגן מנהל מרחב כרמל של מד"א, מג"מ מאיר וניש שנהרג בתאונה בצפון.

מיד לאחר מכן, אמר סקורניק: "כיבוד הורים נחשבת למצווה הבסיסית ביותר ההופכת אותנו לאנושיים. זוהי המצווה שמפרידה אותנו מהמינים האחרים על פני האדמה. הורים ששומרים על בניהם עושים זאת מתוך אינסטינקט ביולוגי, אולם באיזה עוד מין החי על פני האדמה דואגים הצעירים יותר לזקנים והמבוגרים מהם, להוריהם? ההורים מקריבים עבורנו המון במהלך חייהם, ואנו שואלים עצמנו כל חיינו האם אנו ראויים להשקעתם הרבה כל כך.

"מר בלומברג עושה, עשה וימשיך לעשות המון למען היהודים בארצו ובעירו האדירה. אולם, הערב, בחנוכת מבנה אדיר זה שישמש להצלת חייהם של יהודים רבים, כאן בעיר הקודש ובישראל בכלל, עושה בלומברג למען אביו, וויליאם הנרי בלומברג, ומשיב לו כעת על השקעתו הרבה בבנו במהלך חייו כולם".

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, אמר: "זהו יום של חג עבור מד"א בפרט ועבור הקשר היהודי שבין ישראל וניו יורק בפרט".

במהלך הטקס, נשא ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג דברים ואמר כי זה הרגע המשמעותי ביותר מאז היה לתורם עבור ארגון מד"א.

"אבינו", אמר, "שעל שמו תיקרא תחנה זו, כמעט ומעולם לא עזב את אמריקה, אולם תמיד תרם לישראל ולירושלים ואני יודע שלא יכל לחשוב על תרומה ראויה יותר מזו עבור העם היהודי בירושלים. חוש הצדק של אבי הלך יד ביד עם חוש הצדקה המפותח שלו. הוא האמין בתרומות ובמתן למי שצריך, מבלי להתעצל, מבלי לחסוך. הוא האמין שההיסטוריה יכולה ללמוד אותנו שכולנו כאן בזכות מעשים ולא בזכות מילים ועל כן אני גאה להיות כאן, בארץ המובטחת, ולעמוד מולכם בטקס מרגש זה. אני גאה על ששמו של אבי יהיה קשור לנצח בארגון הרפואה המוביל ביותר בעולם- מד"א בישראל. תודה לכולכם, העוסקים במלאכה, הנהלת הארגון והחברים התורמים היקרים".

סגן ראש הממשלה ושר הפנים, אלי ישי, ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, נשאו גם הם דברים בטקס.

המבנה החדש שנחנך כולל 4 קומות, ועתיד לשמש כתחנת מד"א ייחודית הכוללת בין השאר מוקד מבצעי המצויד במיטב הטכנולוגיה, קומת מקלט מוגנת כנגד אב"כ, נקודת הזנקה לשיגור אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ, תחנה להתרמת דם, בי"ס לפאראמדיקים, מרכז מבקרים ואודיטוריום.











תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד