י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

זה רק תרגיל: פיגוע בבית הכנסת בגיאורגיה

זק"א חנך סניף בקהילה היהודית בגיאורגיה • בסיום הקורס נערך אירוע המדמה פיצוץ בבית כנסת בתפילת השבת • והשגריר הבטיח לסייע בכבוד המת • תמונות

היחידה הבינלאומית של זק"א בביקורה בגיאורגיה
היחידה הבינלאומית של זק"א בביקורה בגיאורגיה



היחידה הבינלאומית של ארגון זק"א כבר הוכיחה את יכולותיה המבצעית בהוצאת משלחות סיוע מישראל לאירועים כדוגמת הפיגועים בתורכיה, ומומבאי, אסון הצונאמי בתאילנד ובניו אורלינס, אסון החללית קולומביה, ורק לאחרונה בהתרסקות המטוס בבפאלו.

בימים אלו שבו ארצה מפקדי היחידה הבינלאומית של זק"א מארבעה ימים רצופים של קורס ארוך ומקיף, במטרה להכשיר את מתנדבי הצוות החדש של זק"א בגיאורגיה, בכל הקשור לטיפול ושמירה על כבוד המת בזירות אסון בשגרה ובחרום.

עם שובו ארצה מקורס ההכשרה, סיפר מתי גולדשטיין, מפקד היחידה הבינלאומית, כי "במסגרת הרחבת צוותי היחידה הבינלאומית בעולם, יצאנו להכשיר את מפקדי ומתנדבי זק"א בקרב הקהילה היהודית בגאורגיה. במהלך הקורס, הוכשרו 25 מתנדבים. מי שיזם והגה את רעיון הקמת יחידת זק"א בגיאורגיה ואף דאג לקיום הקורס, הוא הרב מאיר קוזלובסקי, שליח חב"ד בגאורגיה.

"במהלך ימי הקורס, עברו המתנדבים הכשרה בשלוש נקודות עיקריות: הגשת עזרה ראשונה - טיפול בנפגעים, חסד של אמת - הלכות קשורות לחברה קדישא וטיפול בזירת אסון ושמירה על כבוד המת וניהול אירוע משברי בקהילה.

"ביום האחרון של הקורס, עברו המשתתפים אירוע סיכום המדמה פיצוץ בבית כנסת באמצע תפילת השבת. כך יכלו המתנדבים ללמוד על רגעי הדרמה, הדיווחים, הלכות שבת, טיפול בפצועים, הרוגים, שמירה על כבוד המת וכמובן עבודה משותפת מול כוחות ההצלה והחרום המקומיים. בסיום ה'פיגוע', חולקו אפודים ותעודות למתנדבים", סיפר מתי גולדשטיין.

הבטחה מהשגריר

במהלך שהותם, ביקרו נציגי היחידה הבינלאומית של זק"א מתי גולדשטיין ודנו מונטקוביץ, אצל מר יצחק ברגר שגריר ישראל בגאורגיה ודנו עמו אודות ניתוחי המתים ופנו אליו בבקשה שיפנה לרשויות המקומיות בבקשה שיורו על הפסקת ניתוחי המתים. השגריר נענה מיד לבקשתם ואף סיכם עימם על העברת מכתב רשמי מאת הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר אל הפטריארך המוסמך לקבל החלטות בנושא ניתוחי מתים.

דנו מונטקוביץ, שהצטרף אף הוא ליחידה הבינלאומית כמדריך מוסמך, סיפר כי: "מדובר בקהילה מאוד מגובשת עם אנשים יקרים, שיש להם המון רצון טוב, אך הם אינם יודעים כיצד לפעול. אין חברה קדישא בצורה מסודרת, ובעצם במהלך הקורס לימדנו אותם את ההלכות הקשורות בחסד של אמת ושמירה על כבוד המת.

"את הקורס העברנו בעברית, באמצעות מקומי שתרגם את הנאמר לשפה המקומית. כמו כן נעזרנו במצגות, כל אחד קיבל חוברת עם הנהלים של זק"א ואיך לשמור זירה תוך שמירה מרבית על הזירה וכבוד המת, כי במקרים של חוסר זהירות, יכול להיווצר מצב שהורסים את הזירה וזה גורם שכן יצטרכו ח"ו לבצע ניתוח המת", סיפר דנו מונטקוביץ.





















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד