י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

של מי השיר? הזמרת קרן פלס נגד מידד טסה

מאזין בעל חוש שמיעה מחודד הפנה את תשומת ליבה של הזמרת קרן פלס כי שיר אותו היא שרה בהופעותיה - הוקלט על-ידי הזמר החרדי מידד טסה • הצדדים מגיבים למבוכה

מידד טסה, צילום: מנדי אור
מידד טסה, צילום: מנדי אור



האם הזמרת קרן פלס מקבלת השראה מהזמר מידד טסה?

לפני מספר ימים פרסם גולש על קיר הפייסבוק של הזמרת לינק מ'יוטיוב' ובו השיר 'בן אדם' של הזמר מידד טסה. האלמוני הפנה את הזמרת אל השיר, לאחר ששמע שיר שלה בשם 'כתובתי' הזוכה לאותו ניגון.

השיר של קרן פלס טרם הוקלט והוא משמש כקטע פארודי בהופעותיה. מנגד, שירו של מידד טסה הוקלט לפני שנה.

האלמוני שעורר את הסערה והביא לתשומת לבם של השניים כי השירים דומים, כתב: "היי קרן, את חייבת לשמוע משהו. שמעתי את הפזמון של השיר הזה, זה לא מזכיר לך איזה 'שיר'? יש עילה לתביעה?"

בתגובה כתבה הזמרת: "גדול! 'כתובתי' עוד לא הוקלט וכבר נגנב".

מבירור של אתר וואלה עולה, כי מדובר בלחן רומני עתיק ושני הזמרים, במקרה או שלא, העתיקו את הלחן. יצוין, כי לשיר יש שלוש גרסאות שונות המופצות בחו"ל. השאלה היא: מי שמע את מי? או ששני הזמרים שמעו את הלחן והחליטו לאמץ אותו.

מנהלה האישי של פלס אמר בתגובה לאתר 'וואלה': "היצירה המוסיקלית 'כתובתי' שנכתבה לפני כשנתיים שואבת השראה משיר עם רומני עתיק שסבתה של קרן שמעה מאמה כתינוקת בבוקרשט. כל המשפחה נרגשת לשמוע שהשיר כבר זוכה לתהודה תקשורתית, למרות היותו קטע קישור פארודי בהופעה שמעולם לא הוקלט".

אביעד גיל, מנהלו האישי של טסה, אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "אנחנו שמענו את השיר לפני שנה, בידיעה שמדובר בשיר אלבני ונכנסנו לאולפן להקליט אותו. הטענה הזו על שיר שהוא 'השראה' משיר רומני היא מצחיקה, אבל אנחנו לא נפתח במלחמות קרדיטים. חבל שלא יודעים לפרגן".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד