י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ה-FDA אישר לטבע גירסה גנרית לתרופה של 3.2 מיליארד דולר בשנה

זיפרקסה מיועדת לטיפול בחולי סכיזופרניה והפרעה דו קוטבית במצב הרוח, ויוצרה עד כה על ידי חברת אלי לילי

  • כ"ז תשרי התשע"ב
צילום: אתר החברה
צילום: אתר החברה



חדשות טובות לטבע: מינהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, אישר לשווק את הגרסות הגנריות הראשונות מטעם טבע לתרופת זיפרקסה של חברת אלי לילי, המיועדת לטיפול בחולי סכיזופרניה, אשר מכירותיה מוערכות ב-3.2 מיליארד דולר בשנה. בעקבות האישור, הודיעה טבע על תחילת שיווקה של התרופה אולנזפין (OLANZAPINE). טבע תשיק את הטבליות החדשות בשיתוף פעולה עם חברת התרופות ד"ר רדי.

טבע הינה החברה הראשונה אשר הגישה בקשה לייצור גרסה גנרית של המוצר וזכתה בבלעדיות של 180 יום לשיווקו. מדובר בטיפול יקר שעלותו החודשית נעה בסביבות 500 דולר לחודש, לחולי סכיזופרניה והפרעה דו קוטבית במצב הרוח, כאשר התרופה הגנרית החדשה עשויה לחתוך עד 80% מעלות זו.

התרופה האנטי פסיכוטית משפיעה על רמות הדופמין, חומר כימי במוח, הגורם לשינוי בהתנהגות ובתנועת החולה. הרופאים אימצו כבר בשנות ה-90 את השימוש בתרופה מתוך הנחה כי הטיפול יגרום לפחות תופעות לוואי כמו רעד שרירים ועוויתות. תחת זאת, גם לתרופת הזיפרקסה יש תופעות לוואי, כגון עלייה במשקל ושינוי ברמת הסוכר, לצד השפעה על עירנות המטופל.

טבע עתה יכולה לייצר גרסות מקבילות של התרופה בעלות נמוכה ולשווקן. ה-FDA מאשר מכירת גרסות גנריות של תרופות לאחר שפג תוקפם של הפטנטים המגנים על התרופה המקורית או כאשר בית המשפט מאשר את שיווק הגרסה הגנרית על אף הפטנט הקיים.

טבע עולה כעת במסחר בתל אביב ב-2.5%.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד