י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נחמן קלצקי ניחם את הגר"ח • "לייבי ז"ל היה נשמה גבוהה"

נחמן קלצקי שמע על פטירת הרבנית בת שבע קנייבסקי ע"ה - והגיע במיוחד בכדי לנחם את הגר"ח ומשפחתו • ומדוע מעטפה ובה ארבעה דולר ריגשה את המנחמים?

ניחום אבלים אצל הגר"ח. צילום: בחדרי חרדים
ניחום אבלים אצל הגר"ח. צילום: בחדרי חרדים

ר' נחמן קלצקי, אביו של הילד לייבי קלצקי ע"ה, הגיע הערב (ג') לניחום אבלים בביתו של הגר"ח קנייבסקי ברחוב רשב"ם בבני-ברק.

ר' נחמן, ששמע על פטירתה של הרבנית קנייבסקי בחול המועד סוכות, המריא מיד לאחר החג לישראל, בכדי לנחם את הגר"ח קנייבסקי ומשפחתו.

נחמן, שהגיע אל הבית - שהיה גדוש במנחמים - דקות לפני תפילת ערבית, התפלל יחד עם הציבור, וביקש להיכנס ולנחם את הגר"ח. אחד מבני הבית, שזיהה אותו, התעניין מה הוא עושה בארץ בימים אלו. נחמן השיב, כי מיד כששמע את הבשורה הרעה, החליט להגיע לארץ כדי לנחם את המשפחה.

בני הבית התעניינו מדוע ראה צורך להטריח את עצמו אך ורק בשביל ניחום האבלים - ונחמן השיב כי בימי ה'שבעה' שלחו הגר"ח קנייבסקי והרבנית מכתב ניחומים לבני משפחתו - והוא רואה צורך להשיב להם על המכתב המרגש.
~בשעת ניחום האבלים סיפר נחמן לגר"ח סיפורים על אמונה ששמע בימי ה'שבעה' על בנו.

"הרבה אנשים החליטו להתחזק בעקבות הרצח המזעזע, וקיבלו על עצמם עול תורה ומצוות", סיפר נחמן.

"בימי ה'שבעה' קיבלנו מכתב מנער בן 15 שפרק עול, והתדרדר לתהום של עבירות ומעשים פליליים. לפני כמה חודשים תפסו אותו באמצע שביצע מעשה פלילי - והוא נשפט לשנתיים מאסר.

"כמה ימים לאחר הרצח קיבלנו מכתב מבית הכלא. בתוך המכתב היו ארבעה שטרות של דולר ומכתב. במכתב כתב לנו אותו נער: 'מידי יום אני מקבל קצבה קטנה לאוכל וסיגריות. כששמעתי על הרצח המזעזע החלטתי לוותר על הכסף ולתרום אותו לעילוי נשמת בנך. לזכותו, אני יניח תפילין, אחזור לשמור שבת ואשתדל לחזור למוטב'", כך סיים נחמן את סיפורו, והנוכחים הרבים ששהו בחדר התרגשו מאוד.

במהלך השיחה אמר הגר"ח: "אנחנו לא יודעים חשבונות שמיים. שתזכה לראות עוד בנים בעולם הזה. ובטוח אני כי לייבי ז"ל היה גלגול של נשמה מאוד גבוהה".

יצוין, כי מוקדם יותר היום ביקר נחמן בביתו של הגראי"ל שטיינמן, שם פגש את הרב אמנון יצחק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד