י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

סין: רשתות חברתיות "שמפיצות מידע מזיק" - ייענשו

הממשל הסיני מנסה לבלום ביקורת באינטרנט באמצעות הידוק הפיקוח על הרשתות החברתיות

ראש ממשלת סין, ואן ג'יאבאו. צילום: TheMarker
ראש ממשלת סין, ואן ג'יאבאו. צילום: TheMarker

המפלגה הקומוניסטית בסין תחזק את הפיקוח על ניהול רשתות מדיה חברתיות באתרים המפרסמים תכנים שמטילים ספק בפעולות הממשלה וחושפים מידע פולטי, דיווחה בלומברג.

מטרת המפלגה היא לקדם, לדבריה, תרבות אינטרנט בריאה. הוועדה המרכזית של המפלגה אמרה כי היא תפקח על הקהילה האינטרנטית הגדולה באופן צמוד יותר ותקדם "אוצרות תרבותיים" ואתרים "חיוביים" וכמו כן תעניש את המפיצים מידע מזיק, כך לפי הודעה מישיבת המפלגה ב-15-18 באוקטובר שפורסמה אמש על ידי סוכנות הידיעות הסינית סינחואה.

מנהיגי סין מנסים למצוא את הדרך הטובה ביותר להתמודד עם רשתות חברתיות - כמו שירות המיקרובלוגינג הסיני ווייבו - עליהם מתקשה הממשלה לפקח.

חברים בפוליטביורו של המפלגה הקומוניסטית ביקרו חברות במדינה לאחר תאונת הרכבת הקטלנית ביולי האחרון. המשתמשים באינטרנט ביקרו את טיפול הממשלתי בתאונה ופירסמו מאמרי דעות ותמונות שלא בתמיכה ממשלתית.

לפי ההודעה שפורסמה, המפלגה "תהדק את הפיקוח על הרשתות החברתיות ועל הכלים השונים להעברת הודעות, תפעיל רגולציה על הפצת מידע ותיצור סביבת אינטרנט מתורבתת".

בסין היו 195 מיליון משתמשים פעילים בשירותי המיקרובלוגינג נכון לסוף יוני – עלייה של 209% לעומת סוף 2010, לפי נתונים שפירסמה סינחואה בחודש שעבר.

בין חברי הוועדה המרכזית נמצאים נשיא ומזכיר המפלגה הו ג'ינטאו, ראש הממשלה וון ג'יאבאו ושרי ממשלה נוספים, מנהיגים צבאיים ויו"רים של חברות סיניות ממשלתיות גדולות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד