ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

יו"ר מקינזי לשעבר נעצר על ידי ה-FBI בחשד להונאה

(רג'אט גופטה, דירקטור לשעבר בגולדמן סאקס, חשוד בהעברת מידע פנים לראג' רג'רטנאם, שנדון בשבוע שעבר ל-11 שנות מאסר

  • כ"ח תשרי התשע"ב
יו"ר מקינזי לשעבר נעצר על ידי ה-FBI בחשד להונאה

הבולשת הפדרלית בארה"ב (FBI) עצרהאת רג'אט גופטה, דירקטור לשעבר בגולדמן סאקס שחשוד במעורבות בפרשת מסחר על פי מידע פנים בקרן הגידור גלאון. גופטה הוא האדם הבכיר ביותר המואשם בפרשת גלאון, אשר בגינה נידון מנהל הקרן, ראג' רג'רטנאם, נשלח למאסר ל-11 שנים.

גופטה בן ה-62 נעצר בביתו שבקונטיקט והובא למעצר בניו יורק. גופטה ששימש דירקטור בגולדמן סאקס ובפרוקטר אנד גמבל ועמד זמן רב בראש חברת הייעוץ מקינזי, נחשד בכך שהדליף מידע חסוי לרג'רטנאם.

רג'רטנאם הורשע בחודש מאי השנה ב-14 סעיפים של הונאת ניירות ערך וקשירת קשר לביצוע עבירה. בסופו של משפט סוער הוא הורשע בכך כי גרף רווחים של 64 מיליון דולר ממסחר במניותיהן של 50 חברות בין 2003 למארס 2009 כשהוא מתבסס על מידע שהשיג באמצעים לא חוקיים כמו תשלומי שוחד. בנוסף למאסר הממושך שנגזר עליו הוא נקנס ב-10 מיליון דולר.

בחודש מארס הודיעה ממשלת ארה"ב כי היא חוקרת פעולות מסחר שביצעו רג'רטנאם ושותפיו במניות של מספר חברות. בין החברות נמצאת גולדמן סאקס, והמסחר במניותיה בין יוני 2008 לאוקטובר 2008. לפי החשד, העביר גופטה מידע פנימי רגיש על גולדמן סאקס ופרוקטר אנד גמבל לרג'רטנאם. בין היתר, הוא חשוד בכך שהעביר לו מראש מידע פנים על כך שוורן באפט מתכוון להשקיע 5 מיליארד דולר בגולדמן סאקס בשיאו של המשבר הכלכלי .

אף כי אין ראיות לכך שגופטה הרוויח ישירות מהמידע שהעביר לכאורה לרג'רטנאם, חוקי נירות ערך בארה"ב אוסרים על עובדי חברות להעביר מידע פנימי למי שעשוי להרוויח ממנו.

עורך דינו של גופטה מכחיש את ההאשמות נגדו. לדבריו, "כל טענה לפיה רג'ט גופטה עסק בפעילות לא חוקית היא חסרת בסיס. הוא לא סחר בניירות ערך ולא העביר מידע לרג'רטנאם כך שיוכל לסחור, בנוסף הוא לא נהנה מרווחים כלשהם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד