י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המקובל מסביר: מדוע כל אחד חייב רוח הקודש • צפו

מקרה בו אברך שאשתו ילדה בעיצומה של השבת, הביא את המקובל הצדיק רבי דב קוק לייסר את עצמו על כך שאין לו רוח הקודש, כשלדבריו כל יהודי חייב להגיע למדרגת בה יזכה לרוח הקודש: "הסיפור הזה מחייב וצבט לי את הלב - יש חיוב להיות בעל רוח הקודש" • צפו

המקובל מסביר: מדוע כל אחד חייב רוח הקודש • צפו
שוקי לרר



המקובל הצדיק רבי דב קוק מטבריה ביקש ממקורביו לחזק את הרצון של כל אחד ואחד להתפלל ולרצות שיהיה רוח הקודש, וביקש לפרסם זאת בעיקר בקרב שומרי תורה ומצוות.

"כידוע", אומר תלמידו של המקובל, "הצדיקים מדקדקים על עצמם כחוט השערה, וכל חשש רחוק של נדנוד עבירה, הם מרגישים ברגש חזק ונורא מעל להבנה של אדם פשוט ובכך מצליחים למנוע חילולי שבת וכדו'".

בסרטון שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' הרב קוק מסביר את הדבר: "רבותי, כולם אהובים כולם ברורים כולם גיבורים כולם קדושים, וכי אני יכול לחזק אנשים דתיים שומרי תורה ומצוות יותר ממני.... אבל סיפור אני רוצה לספר לכם, הסיפור הזה מחייב וצבט לי את הלב".



"אנשים חושבים שרוח הקודש זה מותרות", אמר המקובל. "אין לו רוח הקודש - מה אתה רוצה ממנו.... מי שלא לומד תורה כל היום אין לו רוח הקודש... מה אתה יכול לתבוע ממנו... בוא ותקשיב לסיפור שבדידי הוה עובדא, שממנו נצבט לי הלב לפני כמה שבועות:

"בא אלי אברך חשוב מאוד לפני שבת, ומספר לי שאשתו צריכה ללדת ויש לה צירים, והוא שואל אם כדאי לו לעלות לבית החולים לפני שבת כדי למנוע ספק של חילול שבת. השבתי לו, שלא נראה לי שצריך לעלות, הצירים שלה לא מספיקים חזקים בשביל לעלות לבית החולים, ולא נראה על פניו שהיא תלד בשבת".

"אותו אברך בא אלי לאחר שבת, ואומר לי "מה נעשה לאחותנו" שביום השבת היא קיבלה צירים וילדה בשבת... יוצא שהיא עלתה לבית החולים בשבת בגללי, ובאותו הרגע נצבט לי הלב, ממש היה בא לי לבכות. אמרתי לעצמי – אם היה לך רוח הקודש היית מונע חילול שבת דאורייתא, ובזה שאין לך רוח הקודש גרמת לכמה וכמה חילולי שבת דאורייתא".

"וכל זה מפני שאין לך רוח הקודש! הוי אומר – רוח הקודש זה חיוב, ואם לא כן אתה מכשיל, מפני שאם לא הייתי עונה לו הוא היה עולה לבית החולים לפני שבת, יוצא שיש לי זיקת חילול שבת".

"שמענו מכאן, חיוב להיות בעל רוח הקודש, זה לא הזוי, כל יהודי הוא בעל רוח הקודש, (בכח, וצריך להוציא את זה אל הפועל). כמה זה מחייב את כולנו. חזקו ואמצו כולם ונזכה בעז"ה כולנו לרוח הקודש".
המקובל הרב דב קוק חילול שבת טבריה רוח הקודש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד