י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

קידוש ה': בעל החנות שרף חמץ ב-15 אלף שקל

שריפת "חמץ שעבר עליו הפסח", נערכה היום בשכונת רמת שלמה בירושלים, לאחר שבעל החנות "מיני מרקט גבריאל" בשכונה שכח למכור את החמץ כמידי שנה • במצטבר נשרפו ממוצרי החנות בשווי של כ-15 אלף ש"ח

החמץ שנשרף היום במרכז שכונת רמת שלמה (באדיבות המצלם)
החמץ שנשרף היום במרכז שכונת רמת שלמה (באדיבות המצלם)



שריפת "חמץ שעבר עליו הפסח", נערכה היום (ראשון) ברחוב חזון איש בשכונת רמת שלמה בירושלים, לאחר שבעל חנות בשכונה שכח למכור את החמץ כמידי שנה.

הרב משה פרנק, תושב השכונה מספר ל'בחדרי חרדים' כי גבריאל, בעל המכולת "מיני מרקט גבריאל" המוכרת בשכונה שהיה פתוח בחול המועד פסח, גילה לאחר החג הראשון כי לא מכר את החמץ בחנותו. מדי שנה, היה גיסו מיכאל מוכר את החמץ. השנה הגיס כבר איננו עובד בחנות והדבר פרח מזיכרונו של גבריאל.

בהוראת רב השכונה הגאון רבי מתתיהו דייטש, ולאחר התייעצות עם הראב"ד הגר"מ שטרנבוך בחול המועד, נשרף החמץ בערב שביעי של פסח.

היום (ראשון), הגיעו שוב רבני בית ההוראה מכון יד הרמ"ה והעסקן הרב משה פרנק ועברו שוב מוצר מוצר הטעון שריפה. לאחר מכן כאמור, שרפו גם היום מוצרים נוספים.

הרב פרנק מספר עוד כי למשל היום גילו בחנות בקבוקי בירה - חמץ גמור, ומוצרי חמץ נוספים. מדובר בנזק שנע בין חמישה עשר לעשרים אלף שקל.

"למעשה" אומר הרב פרנק "בעל החנות יכל להסתמך על ההיתר של פוסקים רבים של זכין לאדם שלא בפניו שאדם שנוהג למכור ורק שכח אז בית דין כותבים שהם מוכרים גם בשביל אלו ששכחו והוא בכל אופן התעקש לשרוף כהוראת הרבנים".

השריפה היום בפתח החנות ברמת שלמה (באדיבות המצלם)









שריפת חמץ רמת שלמה הרב מתתיהו דייטש מכירת חמץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד