י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

טראמפ תוקף: "פוטין מגבה את החיה אסד"

הנשיא תקף בעוצמה את משולש רוסיה-סוריה-איראן והתייחס ישירות לעמיתו הרוסי • טראמפ התייחס גם לקודמו אובמה ואמר כי "אם היה חוצה את הקו האדום שעליו הכריז, האסון הסורי היה מסתיים מזמן והחיה אסד היה יכול מזמן להיות היסטוריה"

טראמפ ופוטין. צילום: רויטרס
טראמפ ופוטין. צילום: רויטרס



לאחר שמחלקת המדינה האמריקנית הגיבה הלילה על התקיפה הכימית בעיר דומא שבסוריה, גם הנשיא האמריקני לא נותר חייב. טראמפ - כמו טראמפ - צייץ בחשבון הטוויטר שלו בחריפות ובסגנון אופייני.

"הרבה מתים, כולל נשים וילדים בהתקפה כימית בסורי", כתב טראמפ. "אזור הזוועה הפך לשטח צבאי מוקף על ידי הצבא הסורי, מה שהופך אותו לחלוטין בלתי נגיש לעולם החיצון, הנשיא פוטין, רוסיה ואיראן אחראים לגיבוי של החיה אסד, יהיה לזה מחיר גדול".

טראמפ הוסיף, "חייבים לפתוח שטח במיידית לקבלת עזרה רפואית ואימות (על מה שקורה שם. י.פ.), זה אסון הומניטרי נוסף ללא שום סיבה. זה חולני. אם אובמה היה חוצה את הקו האדום שעליו הכריז, האסון הסורי היה מסתיים מזמן, החיה אסד היה מזמן יכול להיות היסטוריה".

היועץ לביטחון המולדת תומאס בוסרט אמר "אנחנו בוחנים מה שקרה שם, התמונות משם נוראיות".



כפי שדווח הבוקר ב'בחדרי חרדים', עשרות נשים וילדים נהרגו בהתקפה קטלנית של כוחות הצבא הסורי בעיר דומא. התקיפה היא נגד המעוז האחרון של המורדים, וכי אסד עושה הכל כדי למגר את המורדים.

ארגון "הקסדות הלבנות", קבוצה של מצילים שפועלים באזורי התנגדות בסוריה, אמר כי רוב ההרוגים הם נשים וילדים.

"70 אנשים נחנקו למוות ומאות עדיין במצב של חנק", כך אמר אמש (מוצ"ש) ראאד אל-סאלח, ראש ארגון "הקסדות הלבנות", ל"אל-ג'זירה" והוסיף כי "מספר ההרוגים צפוי לעלות מאחר ורבים מהפצועים נמצאים במצב קריטי.

ואכן, הבוקר מדווח בכלי תקשורת בעולם כי מנין הנספים בתקיפה עומד על מעל 150.

אל-סאלח טען כי הגז שהוטל על העיר הוא גז כלור, בנוסף כוחות אסד השתמשו בסוג גז נוסף לא מזוהה אך חזק יותר.

"המתנדבים מנסים לעזור לאנשים אבל כל מה שאנחנו יכולים לעשות הוא לפנות אותם לאזורים אחרים ברגל כי רוב הרכבים יצאו מכלל פעולה" אמר דובר הארגון.

אחד ממתנדבי "הקסדות הלבנות" סיפר לאל-ג'זירה כי "משפחה שלמה נחנקה למוות כאשר הסתתרה במרתף שלה, בניסיון למצוא מחסה מפני התקיפות האוויריות".

תמונות וקטעי וידאו קשים לצפיה הופצו על ידי גורמי אופוזיציה בסוריה בנסיון לזעזע את העולם, אך לא נראה שהדבר עשה רושם על מישהו מהקהילה הבינלאומית.

אל ג'זירה מציין כי כלי תקשורת סוריים רשמיים הכחישו כי כוחות הצבא הסורי השתמשו בנשק כימי.

מחלקת המדינה האמריקנית הגיבה בלילה על התקיפה הכימית בדומא ואמרה כי "משטר אסד ותומכיו חייבים לשאת באחריות. רוסיה, על תמיכתה הבלתי מעורערת במשטר, נושאת באחריות למתקפות הברוטאליות האלה, להפיכת אזרחים למטרה, ולחנק של הקהילות הפגיעות ביותר בסוריה מנשק כימי".
דונלד טראמפ ולדימיר פוטין בשאר אסד סוריה נשק כימי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד