י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

14 נהרגו הלילה במתקפת טילים בסוריה. ישראל לא מגיבה להאשמות

יממה לאחר הדיווחים על מותם של עשרות נשים וילדים; בוצעה הלילה תקיפה מסתורית בסוריה. האשמות מופנות כלפי ארצות הברית וישראל • מדובר בשדה התעופה שתקפה ישראל לפני כחודשיים בתגובה לחדירת המל"ט האיראני • בישראל שותקים

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל



דיווחים על תקיפת שדה תעופה צבאי "טייפור" ליד העיר חומס שבסוריה.

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית 'סאנא' מדווחת בשעות האחרונות (שני), כי מספר טילי T4 נורו לפנות בוקר לעבר שדה התעופה 'טייפור', וכי ישנם מספר הרוגים ופצועים. לפי הדיווח בסאנא, מערכות ההגנה האוויריות יירטו שמונה טילים.

מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם דיווח כי 14 נהרגו בתקיפה - ביניהם גם אזרחים איראנים.

עדיין לא פורסם מי אחראי על התקיפה הנוכחית, אך יש המייחסים אותה לישראל ויש המייחסים אותה לארה"ב, זאת לאחר שהנשיא טראמפ תקף אתמול בחריפות את הנשיא הסורי וכינה אותו "חולני".

סוכנות הידיעות 'רויטרס' דיווחה וציטטה גורם מודיעין במזרח התיכון, לפיו, ישראל עומדת מאחורי התקיפה, אולם, בישראל שותקים לפי שעה.

בתגובה לדיווח מסוריה מסר הפנטגון כי "בעקבות הדיווחים בהן נטען כי ארצות הברית ביצעה תקיפה בסוריה, הדבר לא נכון וכי "ארה"ב לא ביצעה שום תקיפה אווירית בסוריה". הפנטגון הוסיף כי הם "עוקבים אחר הנעשה בסוריה".

יצוין כי הבסיס שהותקף הלילה, הוא הבסיס שישראל תקפה לפני חודשיים לאחר חדירת המל"ט האיראני שהביא לנפילת מטוס F-16.

כזכור, המלחמה בסוריה אמנם נרגעה, אך הנשיא בשאר אסד ממשיך לטבוח באזרחיו באמצעות גז כלור. על פי דיווח ב'אל ג'זירה' אתמול, עשרות נשים וילדים נהרגו בהתקפה קטלנית של כוחות הצבא הסורי בעיר דומא. התקיפה בוצעה נגד המעוז האחרון של המורדים, וכי אסד עושה הכל כדי למגר את המורדים.

ארגון "הקסדות הלבנות", קבוצה של מצילים הפועלים באזורי התנגדות בסוריה, מסר כי רוב ההרוגים הם נשים וילדים.

"70 אנשים נחנקו למוות ומאות עדיין במצב של חנק", כך אמר ראאד אל-סאלח, ראש ארגון "הקסדות הלבנות", ל"אל-ג'זירה" והוסיף כי "מספר ההרוגים צפוי לעלות מאחר ורבים מהפצועים נמצאים במצב קריטי". בהמשך מנין ההרוגים טיפס עד קרוב ל-200. כך על פי הדיווחים.

לאחר שמחלקת המדינה האמריקנית הגיבה אתמול על התקיפה הכימית בדומא ואמרה כי "משטר אסד ותומכיו חייבים לשאת באחריות. רוסיה, על תמיכתה הבלתי מעורערת במשטר, נושאת באחריות למתקפות הברוטאליות האלה, להפיכת אזרחים למטרה, ולחנק של הקהילות הפגיעות ביותר בסוריה מנשק כימי". גם הנשיא טראמפ הגיב, וטראמפ כמו טראמפ הגיב בצורה האופיינית לו.

הנשיא צייץ בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "הרבה מתים, כולל נשים וילדים בהתקפה כימית בסוריה, אזור הזוועה הפך לשטח צבאי מוקף על ידי הצבא הסורי, מה שהופך אותו לחלוטין בלתי נגיש לעולם החיצון, הנשיא פוטין רוסיה ואיראן אחראים לגיבוי של החיה אסד, יהיה מחיר גדול לזה, חייבים לפתוח שטח במיידית לקבלת עזרה רפואית ואימות (על מה שקורה שם), זה אסון הומניטרי נוסף ללא שום סיבה, זה חולני, אם אובמה היה חוצה את הקו האדום שעליו הכריז, האסון הסורי היה מסתיים מזמן, החיה אסד היה מזמן יכול להיות היסטוריה".

היועץ לביטחון המולדת תומאס בוסרט אמר "אנחנו בוחנים מה שקרה שם, התמונות משם נוראיות".

בתמונות מזעזעות שמגיעות מסוריה נראים אזרחים ללא רוח חיים עם קצף לבן על הפנים שלהם, לטענת המורדים זה משימוש בחומרים לא קונבנציונליים על ידי כוחות אסד.
תקיפה שדה תעופה סוריה נשק כימי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד