י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

עורך הדין החרדי נאלץ לשלם יותר מ-12 מיליון שקל

שמו של וינרוט, המייצג בין היתר את ראש הממשלה בנימין נתניהו, עלה במסגרת חשיפת מסמכי פנמה באפריל 2016, אך לא ידוע האם המחלוקת עם רשות המסים היתה קשורה לכך

וינרוט. צילום: פלאש 90
וינרוט. צילום: פלאש 90



עורך הדין הבכיר יעקב וינרוט הגיע להסכמות במחלוקת שהיתה לו עם רשות המסים וישלם מס של יותר מ-12 מיליון שקל. שמו של וינרוט עלה במסגרת חשיפת מסמכי פנמה באפריל 2016, אך לא ידוע האם המחלוקת עם רשות המסים היתה קשורה לכך.

מסמכי פנמה הם תוצאה של חקירה בת שנה שניהל ארגון ICIJ, הקונסורציום הבינלאומי של עיתונאים חוקרים, יחד עם העיתון הגרמני זידויטשה צייטונג ויותר מ–100 כלי תקשורת נוספים, בהם "הארץ". המקור של 11.5 מיליוני מסמכים שהודלפו הוא משרד עורכי דין רב עוצמה אך אלמוני למדי בשם מוסאק פונסקה, שבסיסו בפנמה ולו רשת סניפים ענפה בעשרות מדינות בעולם ובהן ישראל.

המסמכים גילו יותר מ-600 חברות ישראליות, וכ-850 בעלי מניות ישראלים. כל עוד האחזקות בחברות וההכנסות מהן — אם קיימות כאלה — מדווחות כחוק לשלטונות המס בישראל, אין כל עבירה בהחזקת חברה כזו. לאחר חשיפת המסמכים, נמסר מרשות המסים כי הם יבחנו את הרשימה המתייחסת לישראל ויצליבו אותה עם המידע הקיים ברשות על מנת לבחון האם החשבונות דווחו בישראל כדין.

חלק מהשמות היו של אנשים מוכרים, כמו זה של וינרוט. אחת מהחברות הרשומה במסמכים היתה ספיר החזקות, שנרשמה באוגוסט 2002 באיי הבתולה הבריטיים. בעל המניות והדירקטור היחיד שלה היה וינרוט. בסוף 2009 הואשם וינרוט בשוחד והלבנת הון, ושנתיים לאחר מכן זוכה לחלוטין מכל ההאשמות נגדו. במהלך המשפט התגלה כי באותה חברה הופקדו כ-30 מיליוני שקל, שכר הטרחה שקיבל ממיכאל צ'רנוי וארקדי גאידמק.

וינרוט בן ה-71 ייסד ב-1974 את המשרד הנושא את שמו. הוא ליווה לאורך השנים תיקים שהיו בפרופיל גבוה והוא גם מייעץ שנים רבות לבנימין ושרה נתניהו. וינרוט עומד בראש צוות ההגנה בתיקים 1000, 2000 ו 4000 - בהם חשוד ראש הממשלה. בראיון שנתן לתוכנית "עובדה" ב-2017 הוא דיבר על משפחת נתניהו וגם על המחלה הקשה שבה הוא נלחם.

מווינרוט לא נמסרה התייחסות.


יעקב וינרוט רשות המסים עובדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד