א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

המוציא לחם מן הפריזר? זעם בקרב הצרכנים

האם ברשתות שיווק שונות מכרו לחם שהוקפא לפני הפסח; צרכנים מתלוננים כי שילמו מחיר מלא על לחם ישן שתוקפו קצר. עוד הם מלינים; העובדה שמדובר בלחם מופשר - לא צוין בהבלטה • "לאור הבלבול נפיק לקחים לשנה הבאה"

אילוסטרציה. צילום: פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: פלאש 90



האם מאפיות הקפיאו לחם לפני החג ומכרו אותו אתמול? על פי הדיווח הבוקר ב'ידיעות אחרונות' הדבר אכן נעשה.

כמידי שנה הסתערו המוני עמך בית ישראל על הלחמים, חלקם עם צאת החג וחלקם עם שחר יום ראשון, הלכו לצרכנייה השכונתית ורכשו לחם טרי - אחרי שמונת ימי מצה. אולם, משאלה אזלו מהמדפים, הם התמלאו בלחמים קרים ולחים.

מבדיקה שערך 'ידיעות אחרונות' מתברר כי הלחמים הללו נאפו לפני הפסח והוקפאו. צרכנים רבים התלוננו על מכירת הלחמים החצי קפואים וכן על חוסר השילוט המבהיר כי מדובר בכאלה שנאפו לפני הפסח והוקפאו. העובדה שהלחם אינו טרי צוינה בכיתוב קטן על גבי האריזה והטעה צרכנים רבים שלא ראו זאת בהבלטה.

בנוסף, מי שרכש את הלחמים הללו, יצטרך לסיימם תוך יומיים, היות ותוקפם קצר - יומיים, במקום שישה ימים כבדרך כלל.

"עושים עלינו קומבינה", טען ל'ידיעות אחרונות' לקוח בשם אבי, שערך קניות בסניף יוחננוף במרכז הארץ, "גם מוכרים לנו לחם מלפני הפסח וגם גובים עליו מחיר של לחם טרי".

גם הלקוח יוני גבאי הופתע למראה הלחם הקפוא בסניף 'יוחננוף' במתחם ישפרו־סנטר במודיעין ואמר: "המנהל ענה לי שזה מה שקיבלו מהמאפיות בבוקר. אין בזה היגיון, לפחות שיודיעו או יציבו שילוט".

מצב דומה היה גם בסניף 'יינות ביתן' בפתח־תקווה. לקוחה שנתקלה באריזות הקפואות של מאפיית 'דגנית עין הבר' הלינה: "זה מאוד מבלבל. לא הייתי בטוחה אם מותר לי להקפיא את הלחם מחדש כפי שאני נוהגת לעשות. בנוסף, לא היה שילוט שמסביר על התפוגה של המוצר. לבסוף לא קניתי לחם ולא הבנתי איך קורה מצב שמוכרים למחרת הפסח לחם כשר שכתוב עליו חמץ". תמהה.

תחקיר 'ידיעות אחרונות' העלה עוד, כי מאפיות שינו את שמות הלחמים המוקפאים, כמו "תקומה" של מאפיית דגנית עין בר ו'טוב טעם' של מאפיית אנג'ל. מה שהוסיף בלבול בקרב הצרכנים המאוכזבים ממילא מהלחם הקר והלח.

מי אחראי למכירת הלחם הקפוא? 'ידיעות אחרונות' פנה לרשתות השיווק ואלה הפנו את האשמה כלפי המאפיות. המאפיות האשימו את הרשתות בכך שלא ציינו זאת בהבלטה על המדפים.

ניר בן יהודה, סמנכ"ל פיתוח עסקי של מאפיית אנג'ל, אמר בתגובה ל'ידיעות אחרונות' כי "זו לא השנה הראשונה. מזה 15 שנים שאנו מספקים גם ליין של מוצרים שהוקפאו. לאור הבלבול נפיק לקחים לשנה הבאה בנוגע למענה בשירות הצרכנים. בלתי אפשרי לספק לחמים טריים למיליונים של צרכנים. אנו מייצרים 110 אלף כיכרות לחם בשעה וארבע המאפיות שלנו עבדו סביב השעון הן בייצור לחמים והן בסבבי הפצה. כל המידע צוין על האריזה: ‘נמכר בחמץ כדין’".

ממאפיית 'דגנית עין בר' לא התקבלה תגובה.

מ'יוחננוף' נמסר ל'ידיעות': "מכרנו גם לחמים טריים וגם לחמים קפואים. הכל תחת פיקוח והכשרות".

בשופרסל טענו כי "החברה אינה מקפיאה ומפשירה מוצרים". כי אם "המאפיות מספקות לרשת מוצרים והליך ההקפאה נעשה על ידי המאפיות".

גם ב'יינות ביתן' טענו כי החברה לא מקפיאה לחמים: "הדבר סותר את מדיניות החברה, נבדוק את הטענות מול הספקים".

לעומתם, מרשת 'רמי לוי' נמסר כי הם אינם מוכרים לחמים קפואים ו"לא מכירים את האופציה".
לחם קפוא פסח הונאה מאפיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד