י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אולמרט מנסה לחזור לפוליטיקה וזו הדרך שלו

ראש הממשלה אולמרט כנראה מוחמא מהספר שהוציא לאחרונה, והתגובות החיוביות שהוא מקבל עליו ורצונו עז לחזור ולהיות רלוונטי. בשל כך, הגיש היום בקשה לנשיא המדינה, שימחק את הרישום הפלילי בעניינו

אולמרט בקיבוץ רמת יוחנן לפני שבועיים. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
אולמרט בקיבוץ רמת יוחנן לפני שבועיים. צילום: הדס פרוש, פלאש 90 צילום: הדס פרוש, פלאש 90



ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, הגיש היום (שני) לנשיא המדינה ראובן ריבלין בקשת חנינה, לביטול תקופת ההתיישנות ותקופת המחיקה של הרישום הפלילי בעניינו. כך חשף לראשונה, העיתונאי עמית סגל ב'חדשות'.

על פי דיווחו של סגל, המשמעות היא, הסרת קלון באופן שיאפשר לו לרוץ לפוליטיקה. אביעד גליקמן מחדשות 10 דיווח כי הפרקליטות תתנגד בתוקף לבקשה לביטול ההתיישנות ומחיקת הרישום הפלילי.

מדוברות בית הנשיא נמסר בתגובה, כי בקשת החנינה הועברה לטיפול הגורמים הרלוונטיים ולאחר שיועברו חוות הדעת המשפטיות הנדרשות, תובא הבקשה להחלטת הנשיא כמקובל.

אולמרט, הורשע במרץ 2015 בעבירות של מרמה, הפרת אמונים ובקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ובהמשך נגזרו עליו 8 חודשי מאסר וקנס בפרשת מעטפות הכסף. ערעורו לבית המשפט העליון נדחה ונקבע כי יירצה את עונש המאסר במצטבר לעונש נוסף שהוטל עליו בפרשת הולילנד וב"פרשת חברת הזרע", 6 שנות מאסר בפועל.

בדצמבר 2015 קיבל בית המשפט העליון את ערעורו בפרשת חברת הזרע וזיכה אותו מחמת הספק, אך הותיר את הרשעתו בקבלת שוחד בפרשת חברת הזרע, וגזר עליו עונש מאסר של שנה וחצי וכן חודש נוסף על שיבוש מהלכי משפט. לאחר שנוכה שליש ממאסרו, שוחרר ביולי 2017 ממאסרו.

אולמרט הוא ראש ממשלת ישראל היחיד שהורשע בעבירה פלילית. כאמור, אולמרט הגיש בקשה למחיקת הרישום הפלילי. האם בכוונתו לשוב לפוליטיקה הישראלית? ימים יגידו.
אהוד אולמרט בקשת חנינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד