י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

האיש שהציל את הנער החרדי מטביעה: "ברגע האחרון ראיתי אצבעות"

אודי פרץ שמשה מהמים את תלמיד הישיבה שטבע אתמול בחוף באשדוד מספר בשיחה נרגשת עם 'בחדרי': "הראות הייתה לקויה מאד והים היה סוער. החלטתי לצלול עוד פעם לפני נוטש. כשהוצאתי אותו מהמים ראיתי פנים של ילד. זה נצרב לי במוח"

אודי בחוף לאחר החילוץ. צילום: דוברות איחוד הצלה
אודי בחוף לאחר החילוץ. צילום: דוברות איחוד הצלה





כיממה לאחר שתלמיד ישיבה טבע בחוף באשדוד, מצבו עדיין מוגדר קשה והוא זקוק לרחמי שמים מרובים. מי שצלל למים במשך זמן ארוך וניסה לאתר את הבחור הטובע, אומר ל'בחדרי חרדים': "אלוקים כיוון אותי".

אודי פרץ (35), נשוי ואב לשלושה ממושב שדה עוזיה הסמוך לאשדוד, עבד באותה השעה במרינה הכחולה. "ראיתי אנשים רצים לתוך המולה, אמרו שמישהו טבע. עליתי על המזח וראיתי בחור שנכנס למים ניסה למשות את הבחור הטובע, אבל הוא לא הצליח, הבחור שקע במים ונעלם" משחזר אודי בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. לדבריו, הראות בים הייתה לקויה מאוד, ואופנוע ים לא הצליח לאתר את הנעדר.

חיים יהודה בן לאה (16), שחה אתמול (ראשון) עם חבריו לישיבה בחוף גיל באשדוד. בשלב מסויים הוא החל לטבוע וחבריו לא הצליחו להצילו. "הוא היה ממש רחוק מהחוף, אבל קרוב יחסית למרינה" אומר אודי. לאחר שהבין שסיכויי הבחור הטובע נמוכים, קפץ למים. "שחיתי עד לאזור בו יהודה שקע והתחלתי לחפש אותו מתחת לפני המים. צללתי ויצאתי לנשום וחוזר חלילה". אודי, בחור חסון, עם הרבה רצון להציל חיים, לא התייאש מהר ונשאר במים זמן רב.

אתה צולל מקצועי? שאלנו, ואודי השיב "האמת שלא. היה מאוד קשה והים היה גם סוער. אבל המטרה מקדשת את האמצעים".

כאשר אודי כבר חש באפיסת כוחות, רגע לפני שהחליט לחזור לחוף, "החלטתי לצלול פעם אחת נוספת לפני שאני נוטש - ואז הבחנתי בעומק של כארבע מטרים באצבעות. קיבלתי כוחות חדשים, עליתי שוב לנשום אוויר, צללתי ומשכתי אותו למעלה יחד איתי" הוא מספר ל'בחדרי' בהתרגשות. "אופנוע הים היה במרחק של כ-200 מטרים ממני. סימנתי לו מיד שיגיע, והוא הוציא אותנו אל החוף שם התחילו לבצע בו פעולות החייאה".

צילום: דוברות איחוד הצלה

איך ההרגשה שהצלת את חייו של נער בן 16? "אמרו לי שהוא בחור ישיבה. יש לי תחושה עילאית. כל היום אני מוצף בטלפונים של המשפחה, חברים וקרובים. נותן הרגשה מאוד טובה".

יהודה בן ה-16 תושב תל ציון, אושפז במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים אסותא באשדוד, כשהוא מורדם ומונשם ובמצב קשה. הבוקר, אודי המריא הבוקר מישראל, אך לפני כן הגיע לבקר בבית החולים. "כשהוצאתי אותו מהמים ראיתי פנים של ילד, זה נצרב לי במוח. הרגשתי שאני חייב לבקר אותו. הוריו הודו לי מאוד, שמחו מאוד שבאתי לבקר, האבא דניאל אמר שאני צדיק". בטרם עזב את בית החולים, ניגש אליו דוד של יהודה ואמר לו "זו הפעם הראשונה שאבא של יהודה העלה חיוך על פניו מאז הטביעה".

אודי אינו נראה אדם דתי, אך מתפלל על יהודה. "אני מאמין בקדוש ברוך הוא, ובמהלך הטיסה התפללתי שיהודה יצליח לצאת מזה ולחזור לחיים בריאים" אמר ל'בחדרי' והוסיף בהלצה "בטיסה הייתי קרוב יותר לבורא עולם". הוא בטוח שזה שהצליח למשות את יהודה מהמים לא הייתה מקרית, "הראייה במים הייתה אפסית, כבר הייתי על סף אפיסת כוחות - אבל אלוקים כיוון אותי לראות אותו במים. נכון שזה מרגש שהצלתי אותו, אבל אני מקווה ומתפלל שהוא יחזור בריא למשפחתו".

יהודה בן לאה סובל מבצקות במוח והגולשים מתבקשים להעתיר עבורו בתפילה לרפואה שלמה בתוך שאר חולי ישראל. מבית החולים אסותא נמסר כי אין שינוי של ממש במצבו שעדיין מוגדר קשה מאוד וכי הרופאים נלחמים על חייו.

בשעות הבוקר הוסיפו לו את השם חיים. האב דניאל מבקש ומתחנן: "אנא המשיכו להתפלל ולקרוע את השמיים עבור בני היקר חיים יהודה בן לאה, הזקוק לרחמי שמים מרובים והן ק-ל כביר לא ימאס תפילת רבים.
חוף גיל טביעה נער חרדי מציל אודי פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד