י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חבר של החתן ז"ל בשיחה רוויית כאב ל'בחדרי': "המשפחות ניחמו זו את זו ולא הפסיקו לבכות"

חברו של החתן ישראל לוין ז"ל שנהרג בתאונת דרכים מחרידה בארה"ב, יחד עם ארוסתו אלישבע קפלן ע"ה - מספר בקול בוכים בשיחה עם 'בחדרי': "קשה לי לחשוב על זה שישראל נלקח מאיתנו בחטף באורח טראגי כזה. הוא האיש הכי שמח שהכרתי"

אבי החתן ז"ל עם המשגיח רבי דן סגל בהלווייה אתמול
אבי החתן ז"ל עם המשגיח רבי דן סגל בהלווייה אתמול



חברו של החתן בשיחה כואבת ל'בחדרי: "משפחת החתן נסעה לנחם את משפחת הכלה והם לא הפסיקו לבכות".

מאות השתתפו אתמול בהלויית החתן ישראל לוין ז"ל, שנהרג בתאונת דרכים מחרידה בארה"ב, יחד עם ארוסתו אלישבע קפלן ע"ה.

בשיחה רוויית כאב, אומר חברו של החתן ז"ל ל'בחדרי', "משפחת החתן נסעה לנחם את משפחת הכלה, והם לא הפסיקו לבכות ביחד".

"שמחת האירוסין הייתה אמורה להיערך ביום שלישי הבא", מספר החבר מתוך בכי בלתי נשלט. "קשה לי לחשוב על זה שישראל נלקח מאיתנו פתאום באורח טראגי שכזה. הוא האיש הכי שמח שאני הכרתי".

"הכרתי אותו עוד בארה"ב. המשפחות שלנו מיודדות מאד. הוא למד בארץ בישיבת מיר והיה מתארח בביתי בסעודות שבת. הוא תמיד היה בא כששמחה על פניו".

החתן ישראל ז"ל למד בישיבת מיר, וחזר לפני כשישה שבועות לארה"ב כדי להתארס ולחגוג את חג הפסח עם בני משפחתו. ישראל ז"ל למד בשנה וחצי האחרונות בישיבת מיר, ויכנן לחזור לאחר החתונה ולהתגורר בארץ כדי להמשיך וללמוד במיר.

על השעות לאחר שנודע האסון הוא מספר כשהוא משתנק מבכי, "לאחר שמשפחת החתן קיבלה את הבשורה הקשה הם נסעו מברוקלין לפארקוואיי - נסיעה של כ-40 דקות - בכדי לנחם את משפחת הכלה, כל המשפחה של החתן נסעה למשפחת הכלה כדי לנחם ולדבר על האסון. המשפחות ישבו יחד ובכו על האבדות הגדולות".

"מדובר בבחור מיוחד ממשפחה מיוחדת. בלוויה של אחיו שנפטר לפני שנתיים, ספד לו החתן ואמר שהוא מצר על כך שהוא לא הכיר את אחיו כמו שצריך, מאחר ויש הפרש של שמונה שנים ביניהם". מספר ידיד המשפחה.

"האמא אמרה לי שהיא ראתה את השמחה העצומה שיש לבן שלה החתן יחד עם הכלה בזמן האחרון, וזה כבר מנחם אותה. האמא ממש היתה בשמחה עצומה עם הזוג המאורס, הם שמחו יחד יותר מהרגיל". מוסיף ידיד המשפחה.

"המשפחה שלי מכירה היטב גם את משפחת הכלה. מדובר במשפחה שמחה ומאד שקטה, ונפל עליהם אסון כזה איום, קשה לי לחשוב על זה", הוא אומר בבכי.

"אחות החתן מאורסת, וחתונתה תתקיים בעז"ה בעוד כחודש. לפני הקבורה היא בכתה ואמרה שעלינו לדעת שהכל משמים, כי אם הזוג היה מתעכב קצת אחרי תפילת ערבית שמשם החתן יצא לנסיעה יחד עם הכלה - הם לא היו נפגעים. האחות התחננה לפני בורא עולם שיחיש את תחיית המתים, וכמתנת חתונה, יבואו החתן והכלה יחד עם האח שנפטר לפני שנתיים לחתונה שלה שתתקיים בעוד כחודש".

לסיום אומר ידיד המשפחה: "מדובר באסון נורא לשתי משפחות מיוחדות במינן. אנשים שאף פעם לא חושבים על עצמם, תמיד חושבים על הזולת. המשפחות מרגישות שזה לא האסון הפרטי שלהם, זה אסון של כלל ישראל. הם מרגישים שכל עם ישראל משתתף בצערם. יש להם אמונה חזקה מאד. אני מספר את הדברים כדי שאנשים יתחזקו באמונה, וידעו שהכל מאיתו יתברך".



כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בחול המועד פסח אירעה תאונת דרכים קשה ובלתי נתפסת, זוג חרדים חתן וכלה שנסעו בלילה שבין שלישי לרביעי לביתם, נהרגו בתאונה עלי ידי שני נהגים שככל הנראה היו תחת השפעת סמים ואלכוהול, בנוסף עולה החשד כי השניים ערכו מירוץ ביניהם, במהלך המירוץ הם איבדו שליטה ונכנסו בעוצמה ברכב של הזוג המאורס ולא השאירו לזוג סיכוי לאחר שרכבם עלה באש.

בהלוויה שנערכה לשניהם בערב חג שביעי של פסח בניו יורק, נטמנה הכלה אלישבע קפלן ע"ה בארה"ב. ואילו החתן ישראל לוין נטמן אתמול בבית העלמין בבית שמש ליד אחיו אהרון ז"ל שהלך לעולמו במפתיע לפני שנתיים.

עפ"י הפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', בני הזוג נסעו ברכבם ממונסי לכיוון בית ההורים של הכלה שבלונג איילנד, אך הם בוששו מלהגיע.

הורי הכלה התקשרו עם בוקר לארגון "חברים" במונסי וסיפרו שבתם היתה אמורה לחזור בלילה הביתה והיא לא הגיעה, והיא לא עונה להם בטלפון. כך גם החתן לא עונה לטלפון.

מתנדבי הארגון סרקו את המידע אודות תאונות דרכים באזור בו הם נסעו, כך גם המתנדבים והמשטרה עקבו אחר נסיעת הרכב דרך מכשיר איכון המותקן ברכב, וגילו לפי הצלבת הנתיב עם המידע, שהרכב היה מעורב בתאונה בשעה 1.15 לפנות בוקר בקווינס.

המתנדבים התקשרו למשטרה המקומית, ושם התברר להם שאכן התחוללה תאונה ובני הזוג שברכב אינם בחיים. עוד התברר שנהגי הרכב שפגע בהם היו ככל הנראה שיכורים ותחת השפעת סמים, הם נעצרו והם נאשמים במותם של החתן והכלה.

החתן ישראל לוין ז"ל הינו בנו של הרב ישעיהו וליבה לוין משכונת פלטבוש, הכלה היא בת ליואל קפלן מפארקווי, שבלונג איילנד, מנהל הישיבה לצעירים דרכי תורה וחזן בית הכנסת דרכי שלום בלורנס.

השניים התארסו לפני מספר שבועות, כאשר כאמור, החתונה תוכננה להיערך בעוד חודשיים, עד שבשבוע שעבר, לדאבון כל לב, התאונה הטראגית גדעה את חייהם הצעירים.
תאונת החתן והכלה אלישבע קפלן ישראל לוין לוויה אסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד