י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

השקט הופר • רקטת גראד נפלה סמוך לאשדוד

בשעה 23:14 נשמעה אזעקת צבע אדום באשדוד, רחובות ובערים נוספות • שלוש רקטות גראד משופרות נורו לעבר ישראל • לראשונה: ירי בטווח תקדימי של למעלה מ-40 ק"מ

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה



לאחר תקופה ארוכה של שקט, הלילה בשעה 23:14 נשמעה אזעקת צבע אדום בעיר אשדוד ומסביב לה.

על פי הדיווחים, מדובר במטח של 3 רקטות גראד משופרות, שנורו למספר גזרות. טווח הרקטות מעל 40 ק״מ - וזו פעם ראשונה שמתבצע ירי מסוג זה לעבר ישראל.

רקטת הגראד שהתפוצצה בשטח פתוח בתחומי המועצה האזורית באר טוביה בין אשדוד לגדרה, נורתה ככל הנראה מצפון רצועת עזה, ליד חורבות היישוב דוגית.

אזעקות נשמעו גם ברחובות, נס ציונה, גן יבנה וגדרה, אך לא דווח על נפגעים.

בפיקוד העורף מחדדים את ההנחיות: בהישמע אזעקה או קול נפץ יש להכנס למרחב המוגן. יש לשהות במרחב המוגן 10 דקות ורק לאחר מכן לצאת.

על-פי הערכות גורמים במערכת הביטחון, הירי בוצע ע"י הג'יהאד האיסלאמי בנקמה על חיסולו היום לפני 16 שנים של מייסד הארגון, פתחי שקאקי, ע"י סוכני המוסד במלטה.

צה"ל תקף ארבעה מוקדי טרור ברצועת עזה

כלי טיס של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה שלושה מוקדי פעילות טרור במרכז רצועת עזה ואתר לאחסון אמצעי לחימה בדרומה. זוהו פגיעות מדויקות במטרות. מצה"ל נמסר "כל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם".

התקיפה מהווה תגובה לירי תלול המסלול לעבר שטח מדינת ישראל בשעות הלילה. עוד נמסר "צה"ל לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד