י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

לא תאמינו לאיזה תפקיד נבחרה סוריה באו"ם

לא ייאמן: סוריה מונתה לכהן כחברה בפורום האו"ם להגבלת הנשק הלא קונבנציונאלי

אסד. צילום: רויטרס
אסד. צילום: רויטרס



למרות ההאשמות כי סוריה ביצעה עוד התקפה קטלנית של נשק כימי ביום שבת האחרון, בה נהרגו מאות אזרחים - רובם נשים וילדים, סוריה תתייצב בחודש הבא כחברה בפורום של האו"ם לפריקת נשק גרעיני, פורום המטפל גם באיסור הפצת נשק כימי וביולוגי.

ההחלטה עוררה זעם בקרב קבוצות וארגונים שעוקבים אחרי ההחלטות באו"ם. הלל נוייר יו"ר ארגון "יו אן וואטש", אחד הארגונים המוכרים והמופוסמים בדיפלומטיה העולמית שעוקב אחר האו"ם, פנה לארה"ב ולאיחוד האירופי ולמזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרס, הביע מחאה חריפה ודרש מהם שיורו לשגריריהם לצאת מהכנס במהלך ארבעת השבועות בהם סוריה תיהיה חברה בפורום.

הוועידה שמתקיימת בג'נבה שבשוויץ מורכבת מ-65 מדינות ועוסקת במשא ומתן על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני וביולוגי.

"הרעיון שהמשטר הסורי של בשאר אל-אסד ינהל את הפירוק העולמי של נשק כימי וביולוגי, זה יהיה כמו לשים תוקף סדרתי אחראי על מקלט לנשים מוכות", אמר הלל נוייר. אנשי הארגון של נוייר הודיעו כי בכוונתם לערוך אירועי מחאה מחוץ לאולם האו"ם, בהשתתפות קורבנות סוריים מהתקפות הנשק הכימי של ממשלתם נגדם.

"השימוש המתועד בנשק כימי של אסד מהווה את ההפרה החמורה ביותר של אמנת הנשק הכימי בהיסטוריה של עשרים השנים של האמנה", אמר נוייר. "אנחנו קוראים לאו"ם להבין שבזמן שסוריה מתנקשת בגברים ובנשים ובילדים שלה, לראות את סוריה עומדת בראש הגוף העולמי שאמור להגן על הקורבנות האלה, זה פשוט נגד המצפון של האנושות", אמר נוייר.
סוריה אום ארהב צביעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד