י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ה-FBI פשט על משרדי עורך דינו האישי של טראמפ. הוא זועם: "זו חרפה"

הנושא החם בשעות האחרונות בכלי התקשורת בארצות הברית, הוא מעצרו של האיש הבכיר והקרוב ביותר לנשיא טראמפ, מייקל כהן • הפשיטה על משרדו היא תקדים - שלא קרה אצל נשיאים קודמים • טראמפ רותח: "זו התקפה על ארצנו"

מייקל כהן. צילום: רויטרס
מייקל כהן. צילום: רויטרס



חוקרי FBI פשטו אתמול (שני) על משרדו, של עורך דינו האישי של הנשיא טראמפ - מיכאל כהן, והחרימו מסמכים הקשורים למספר נושאים אותם הם חוקרים. חלק מהחקירות מתמקדות במעורבותם של הרוסים לכאורה בבחירות האחרונות בארה"ב.

החקירה כוללת חשד להונאת בנקים, הונאה באמצעות תקשורת והפרת חוקי מימון בחירות וכן תשלום דמי שתיקה, ששילם עורך הדין לגורם בארה"ב, כדי שלא יספר על קשרים פסולים עם הנשיא לפני שנבחר לתפקיד.

התובעים הפדרליים במנהטן הגיעו עם צו חיפוש, לאחר שקיבלו פניה מהחוקר המיוחד רוברט מולר, שמינה משרד המשפטים. לפי הדיווח בכלי תקשורת בארה"ב, החרימו הסוכנים; מסמכים, מחשבים, דיסקים וטלפונים ניידים.

מיכאל כהן הוא חלק מרכזי בחקירת הקשרים עם רוסיה בשנת 2016, הוא הודה לאחרונה כי שילם 130,000$ לגורם אמריקאי, דמי שתיקה בכדי שלא יביך את הנשיא.

עורך דינו של מיכאל כהן, כינה את הפשיטה והחרמת המסמכים "בלתי הולם לחלוטין ומיותר". נראה כי החיפוש אינו קשור ישירות לחקירתו של רוברט מולר, אך זה ככל הנראה נבע ממידע שחשף התובע לתובעים בניו-יורק שחוקרים דברים נוספים. כך מדווח 'הניו יורק טיימס'.

"היום פרקליטות ארה"ב במחוז הדרומי של ניו יורק הוציאה שורה של צווי חיפוש וחשפה את הקשרים בין הלקוח שלי, מיכאל כהן, לבין לקוחותיו", אמר סטיבן רייאן, עורך דינו.

עורך דינו של כהן הבהיר, כי מרשו שיתף פעולה עם הרשויות והעמיד אלפי מסמכים לחוקרי הקונגרס שחוקרים את הקשר בבחירות האחרונות לרוסים.

צוות מיוחד יבדוק את השיחות בין עורך הדין של טראמפ לבין לקוחותיו, מאחר והשיחות הללו מוגנות מבדיקה כחלק משיחות בין עורך דין לבין לקוח, הדברים ייבדקו לפי הכללים ולפי החוק.

יודעי דבר אומרים, כי זו הפעם הראשונה בתולדות המדינה, שגורמי אכיפת החוק פושטים על משרדו וביתו של האיש הקרוב ביותר לנשיא.

מקורביו של הנשיא הדליפו הלילה לכתבים והבהירו כי הנשיא טראמפ כועס מאוד על הפשיטה, וכי בתחילת ישיבה עם קציני צבא בכירים לדיון על פעולה אמריקאית פוטנציאלית בסוריה, העלה טראמפ מיוזמתו את הנושא, מתח ביקורת קשה ונוקבת על משרד המשפטים "רק עכשיו שמעתי שהם [ה-FBI] פרצו למשרדו של אחד מפרקליטיי האישיים, איש טוב. זה מצב מביש. ציד מכשפות מוחלט ואני אומר זאת כבר זמן רב". אמר הנשיא. "הנה אנחנו כאן, דנים על סוריה ועל נושאים רציניים אחרים ואני צריך להתמודד עם ציד המכשפות המתמשך הזה כבר יותר מ-12 חודשים. למעשה יותר מכך, מאז שנבחרתי".

"זה כבר מתחיל להיות מגוחך. לא נמצאה שום דבר לשת"פ עם רוסיה. הסיבה לכך שלא נמצאה ראיה כזו היא, שלא היה שת"פ כלל... הם קבוצת האנשים המוטה ביותר שיש. לאנשים האלה יש ניגוד אינטרסים הגדול ביותר שראיתי אי-פעם. כולם דמוקרטים, או רפובליקאים שעבדו בשביל אובמה. הם לא בודקים את הצד האחר. הם לא בודקים את הילארי קלינטון, את הדברים האיומים שהיא עשתה... הם רק בודקים אותנו" אמר טראמפ בזעם.

לסיום התבטא הנשיא ואמר: "זו חרפה, ממש חרפה; זו התקפה על ארצנו במלוא מובן המילה. זו התקפה על כל מה שאנו מצדדים בו".
מייקל כהן המעורבות הרוסית בבחירות בארצות הברית פשיטה דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד