י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המחליף של פילבר: קרא ימנה את קצין קשר ראשי למנכ"ל משרד התקשורת

המחליף של פילבר: קרא ימנה את קצין קשר ראשי למנכ"ל משרד התקשורת תא"ל נתי כהן משתחרר בימים אלה ונתפש כאיש מקצוע בעל היכרות עם תחום התקשורת • המינוי טרם אושר על ידי הנציבות והיועמ"ש, מאחר שפילבר בהשעיה בשכר מלא ו"תופס" את תקן המנכ"ל

השר איוב קרא. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
השר איוב קרא. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



במקום שלמה פילבר – מינוי מקצועי משורות הצבא: שר התקשורת איוב קרא הגיש לנציבות שירות המדינה בקשה למנות את תא"ל נתי כהן, קצין הקשר הראשי, למנכ"ל משרד התקשורת – כך נודע ל-TheMarker. קרא מעוניין לזרז את המינוי לאור קשיים בניהול משרד התקשורת, ואולם בנציבות שירות המדינה ובלשכת היועמ"ש מעכבים את המינוי, בין השאר בשל המשך השעייתו בשכר של פילבר.

פילבר נתפש כמינוי פוליטי מובהק של ראש הממשלה בנימין נתניהו במשרד התקשורת, והגיע לתחום ללא הכירות עם שוק התקשורת. בהתאם לחשדות בתיק 4000 – שבו פילבר משמש עד מדינה – פילבר פעל כדי להיטיב עם בעלי בזק שאול אלוביץ' בהתאם להנחיית נתניהו. כעת, קרא פועל למינוי של דמות שאינה מהתחום הפוליטי ונתפש כאיש מקצוע מוערך בעל היכרות עם תחום התקשורת.

כהן שירת בשורת תפקידים בתחומי התקשוב והקשר בצה"ל. ב-2014 הועלה לדרגת תת-אלוף ומונה לתפקיד קצין הקשר והתקשוב הראשי (קשר"ר). הוא משתחרר בימים אלה. בין כהן לקרא לא היתה היכרות מוקדמת, ורק לאחרונה נפגשו השניים במסגרת הנסיונות שיפור הקליטה הסלולרית בדרום.

במסגרת תפקידו יהיה אחראי כהן על כל תחומי התקשורת – סלולר, קווי, טלוויזיה דואר ותחומים נוספים שתחת משרד התקשורת.

בשלב זה פילבר ממשיך ליהנות משכר מנכ"ל משרד ממשלתי, לאחר שנציבות שירות המדינה אישרה את המשך השעייתו בשכר עד יוני. בנציבות הסבירו כי לא ניתן לפתוח בהליך השעיה לפני שיסתיים ההליך הפלילי בעניינו של פילבר. העובדה שפילבר ממשך במקביל לתפוס את תקן המנכ"ל היא הסיבה העיקרית לעיכוב במינוי המנכ"ל החדש.

בשלב זה, מאז השעייתו של פילבר, מנוהל המשרד על ידי מ"מ המנכ"ל מימון שמילה. בין שמילה לבין קרא התגלעו בחודשים האחרונים חילוקי דעות, בין השאר לאור מינויים שנעשו במשרד והחלטות שהתקבלו ללא ידיעת השר. כפי שדווח ב-TheMarker, מינוי לתפקיד סמנכ"ל כלכלה במשרד בוטל על ידי נציבות שירות המדינה, וזאת לאחר שהתגלשו כשלים בהליך של ועדת הבוחנים בראשה עמד שמילה.

טרם נמסרה תגובת לשכת שר התקשורת, נציבות שירות המדינה והיועמ"ש.
משרד התקשורת שלמה פילבר איוב קרא נתי כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד