י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בעקבות הפרסום ב'בחדרי'; התפתחות בפרשת עוקץ העמותות התורניות

לאחר הדיווח אתמול ב'בחדרי חרדים', על אודות בן 73 שנעצר בחשד לעוקץ עמותות תורניות, הוגשו תלונות נוספות במשטרת ישראל, על ידי עמותות החושדות כי גם הן נפלו קורבן לידיו של אותו נוכל • "התורם נעלם, הפסיק להגיב לטלפונים והתאדה"

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay צילום: pixabay

עוקץ העמותות: בעקבות הפרסום ב'בחדרי' עמותת השטיבלך "זכרון משה" הגישה תלונה במשטרה.

בית המשפט האריך את מעצרו של החשוד בפרשת "עוקץ העמותות" ובינתיים הוגשו תלונות נוספות במשטרה על ידי עמותות החושדות כי גם הן נעקצו על ידי אותם חשודים.

החשוד שנעצר שלשום, בן 73 תושב רמת גן, חשוד במעורבות בעוקץ העמותות התורניות. חוקרי ההונאה של משטרת מחוז תל אביב, כך נודע ל'בחדרי חרדים', חושדים כי הוא תוך שיתוף פעולה עם אדם נוסף שנמצא בחו"ל (שזהותו ידועה א.ש.), הונו סכום של 22,300 ש"ח מחמש עמותות תורניות.

מדובר בחקירה סמויה המתנהלת מזה מספר שבועות, ועם מעצרו אתמול החקירה הפכה לגלויה. בבית המשפט ציינו אתמול (שני) חוקרי המשטרה כי עד כה חמש עמותות תורניות הגישו תלונות, אך מאז פרסום דבר מעצרו, בין השאר ב'בחדרי חרדים', החלו להגיע תלונות נוספות. לשאלת פרקליטו של החשוד, אמרו במשטרה כי החשוד שנוסף, השוהה בחו"ל, יש קשר הדוק ביניהם וקשר מתמשך.

בין העמותות שהתלוננו על "עוקץ העמותות", כך מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים', המועצה הדתית ברחובות ועמותת 'הליכות חיים' הפועלת להפצת יהדות אף היא בעיר רחובות, עמותת בית הלל וכן שני אנשים פרטיים.

החשוד שנעצר, אמר בחקירה כי הוא אכן קיבל כספים, אך לא היתה לו שום ידיעה שמדובר בכספים שהתקבלו תוך הונאה. מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי' עולה שבהמשך הודה שידע על חלק מהמקרים, כך לפחות לטענת המשטרה.

לאחר פרסום הכתבה אתמול (שני) על מעצר החשוד, פנה מנהל עמותה ל'בחדרי' על מנת לברר פרטים נוספים, ולאחר שמאפייני העוקץ נשמעו לו דומים, הגיש אף הוא תלונה.

מדובר בעמותת בית המדרש המרכזי הדף היומי - אוהלי יעקב שבשטיבלאך "זכרון משה" ברחוב פרי חדש בירושלים. מנהל העמותה סיפר ל'בחדרי' כי פנה אליו טלפונית אדם מבוגר, הציג את עצמו כאיש עסקים אשר לו מפעל גדול להתפלת מים - והוא חפץ לתרום 300 אלף יורו לעמותה.

"אותי לא מערבבים" אמר בשיחה ל'בחדרי' והדגיש כי עשה הכל על מנת לאמת ולאשש את הדברים, בטרם נעקץ. "הוא ביקש פרטי חשבון בנק, העביר לי צילום של העברה בנקאית והסביר כי אוכל לראות את הכסף תוך יומיים. הציג את עצמו כמי שעומד בראש חברת Water Filters מארצות הברית להתפלת מים" סיפר. "הצגתי לבנק את המסמכים, והם שוכנעו כי אכן מדובר במסמכים אמיתיים".

בשלב זה, פנה אותו תורם למנהל העמותה, וסיפר לו על אדם שנמצא במעצר ויש צורך לשחררו תוך הפקדה של מטבע בשווי כ-7,000 ש"ח. "הוא הסביר בטוב טעם כי מישראל הכי קל לעשות את ההעברה באמצעות הדואר. מאחר וקיבלתי תרומה הגונה, לא חשבתי שזה סיכון וביצעתי את ההעברה באמצעות הדואר כבקשתו. ומאז - התורם נעלם, הפסיק להגיב לטלפונים והתאדה".

פרקליטו מהסנגוריה הציבורית, עו"ד יחזקאל, אמר כי מדובר בחשוד קשה יום שנקלע לסיטואציה לא פשוטה, עם בחור שהבטיח שיעזור לו דרך עמותות. לדבריו, גילו ומצבו הרפואי, ובעיקר כאשר מעורב נוסף אינו נמצא בארץ, לא מצדיק את המעצר.

"קיים חשד סביר כנגד החשוד" אמרה השופטת חיותה כוחן עומר, וציינה כי "קיימת תשתית ראייתית המבססת חשד סביר נגד החשוד" והחליטה להאריך את מעצרו בארבעה ימים, עד ליום חמישי.

עוקץ העמותות זכרון משה הונאה עמותות תורניות הוצאת כספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד