י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אשרי מי שגדול בתורה: בחורי הישיבות סיימו 200 מסכתות

במסגרת ישיבות בין הזמנים של 'איגוד עמלי התורה', סיימו למעלה מ-200 בחורים את המסכתות הנלמדות בישיבותיהם • ראש הישיבה שיבח ואמר: "הדרך לגדול בתורה היא לשמור על רציפות בלימוד התורה"

אשרי מי שגדול בתורה: בחורי הישיבות סיימו 200 מסכתות
יעקב כהן



מעמד ה'הדרן' נערך בירושלים בו סיימו למעלה מ-200 בני הישיבות את המסכתות הנלמדות בישיבותיהם עליהם עמלו במשך זמן חורף האחרון והוסיפו שקידה בימי בין הזמנים ע"מ לסיים את המסכת במסגרת ישיבות בין הזמנים שע"י קהילות "איגוד עמלי התורה" המאגד את קהילות חניכי הישיבות בירושלים.

תחילה עלו בני הישיבות וערכו את הסיום כאשר בכל מסכת עולים עשרות בחורים לסיים את המסכת, לאחר כל הסיומים כובד הגר"ש זעפראני לאמר את נוסח ההדרן והקדיש.

ראש הישיבה חכם שלום כהן שיבח את מסיימי המסכתות ובני הישיבות המתמידים גם בימי בין הזמנים: "הדרך לגדול בתורה היא לשמור על רציפות בלימוד התורה, בחור שעושה הפסקות בלימוד התורה הוא עלול ח"ו לרדת ברוחניות".

בסיום דבריו בירך את העוסקים במלאכת הקודש שיצליחו בכל פעולותיהם ושכל מעשיהם יהיו תמיד לשם שמים, וכן את בני התורה והמסיימים שלא ימוש מפיהם ומפי זרעם.

הגר"מ צדקה ראש ישיבת פורת יוסף גאולה התפעל מהכמות הרבה של בני התורה המסיימים וביקש מבני התורה להשמר גם בימי בין הזמנים מכל המכשולים שעלולים ח"ו לצוץ ואמר כי הדרך להשמר היא רק ע"י לימוד התורה שהיא התבלין ליצר הרע.

לאחר מכן הסבו בני הישיבות לסעודת מצוה עשירה כיד המלך כראוי לכבודה של תורה ולאחריה חולקו בסיוע קרן 'לב אחד' מאות סטים של ספרי 'קובץ שיעורים' ע"י ראשי הקהילות וראשי ישיבות בין הזמנים כאות הערכה והוקרה.

את המעמד הנעים בעל המנגן זאנוויל וינברג ותזמורתו של מנדי גולדברג, כשלאחר הסעודה פצחו בשירה וריקודים לכבודה של תורה.

המעמד נערך בחסות אגף מורשת מן המזרח בעיריית ירושלים בראשות חבר מועצת העיר פיני עזרא ובסיועו של סגן ראש העיר צביקה כהן.









































































סיומים הדרן ירושלים חכם שלום כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד