ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

העיתון האמריקני קישר בין התקיפה בסוריה לדברי הראשל"צ

העיתון האמריקני-הפופולרי 'ניו-יורק טיימס', מפרסם כתבה נרחבת על התקיפה המיוחסת לישראל בסוריה, ובין היתר מצטט את דברי הראשל"צ שלדבריו "אומר מה שרוב הישראלים חושבים"

הראשל"צ הרב יצחק יוסף. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הראשל"צ הרב יצחק יוסף. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



סערת התקיפה בסוריה: הניו-יורק טיימס מפרסם כתבה נרחבת על תקיפת ישראל בסוריה, העיתון האמריקני הוותיק ובין הגדולים בעולם מצטט את דבריו של הראשל"צ בנושא הטבח שביצע הרודן אסד בעיר דומא ביום שבת האחרון, וטוען כי זה נראה שישראל הגבירה את מלחמת הצללים שלה בסוריה נגד איראן, עם התקפה נגד בסיס צבאי המתאם בין מיליציות שמגובות על ידי אירן. עוד מדווח כי "על פי הדיווחים ארבעה יועצים צבאיים איראנים נהרגו בתקיפה שמיוחסת לישראל".

העיתון מצטט את הראשל"צ הרב יצחק יוסף, כמי שיש לו השפעה על דעת הקהל הישראלית. הוא גם מביא את דברי הראשל"צ: "ביום ראשון הרב הראשי גינה את ההתקפה הכימית של אסד על האזרחים שעל פי דיווחים נהרגו בה לפחות 200 בני אדם רובם נשים וילדים".

"'אמרתי בעבר ואומר זאת שוב, מה שקורה בסוריה הוא רצח עם של נשים וילדים בצורה האכזרית ביותר באמצעות נשק להשמדה המונית', אמר הרב בהצהרה. 'יש לנו חובה מוסרית לא לשתוק ולנסות לעצור את הטבח הזה'. הוסיף הרב".

העיתון מציין שבעוד הרב הראשי אינו קובע מדיניות, ולא יכול לקבל החלטות בכל הנוגע לתקיפה בסוריה, הוא משקף את תחושותיהם של רבים בישראל.

הטיימס מציין כי "ככל שאיראן ניצלה את התוהו ובוהו של המלחמה בסוריה לבניית תשתיות צבאיות משמעותיות, שיגרה ישראל מספר פעמים טילים בניסיון לעצור את ההתבססות האיראנית או לפחות להאט אותה".

כזכור, הרוסים והאיראנים פרסמו כי דיווחו על שני מטוסי קרב מסוג F-15 שתקפו את הבסיס אותו תקפה ישראל לפני חודשיים בתגובה לחדירת המל"ט האיראני והפלת מטוס F-16 ישראלי. 14 אנשי צבא נהרגו בתקיפה ביום שני לפנות בוקר, המטוסים הישראלים הגיעו מהים התיכון דרך לבנון ומשם תקפו בסוריה. לטענת הסורים, מערכות ההגנה האוויריות של סוריה הפילו חמישה משמונה הטילים שנורו, כך פרסמה סוכנות הידיעות הרוסית 'אינטרפקס'.

שלושת הטילים האחרים פגעו בבסיס צבאי סורי המכונה T4 אשר מילא תפקיד מרכזי בפעילות הצבאית המתרחבת של איראן בסוריה.

הטיימס מציין עוד כי "איראן היא כבר מזמן בעלת ברית קרובה של נשיא סוריה, בשאר אל-אסד. שתי המדינות רואות את עצמן כחלק מ'ציר ההתנגדות', של כוחות המתנגדים להשפעה האמריקנית והישראלית במזרח התיכון".
ניו יורק טיימס עיתון אמריקני תקיפה בסוריה הראשון לציון הרוגים איראניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד