ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

המדינה מסרבת לפתוח את ההסכם עם הרופאים

כך הודיעה בתשובה לדרישת הבג"צ • הנימוק: "שינוי בעלות ההסכם לא יוביל לשיפור המצב הקיים במערכת הבריאות אלא יוביל לאי שקט חמור עם השלכות פסולות"

הפגנות הרופאים. צילום: יוסי פורמנסקי
הפגנות הרופאים. צילום: יוסי פורמנסקי

הבוקר (ה) הודיעה המדינה לבג"ץ באופן רשמי כי לא תסכים לפתוח את ההסכם בינה לבין ההסתדרות הרפואית, וזאת על אף בקשתו המפורשת של השופט.

כזכור, אתמול הורה שופט בית המשפט העליון חנן מלצר לשני הצדדים לשוב למסלול הידברות תוך אפשרות של פתיחת ההסכם. הוא דרש תשובה עד לשעות הצהריים. המתמחים, מצידם, שבו עם תשובה חיובית, תוך שהם מציעים כי ימונה מגשר מכל צד, שילווה את מסלול ההידברות. המדינה, כאמור, הודיעה כי יש לה נכונות להמשיך את ההידברות אך ללא פתיחה מחדש של ההסכם הקיבוצי שהוא, לדבריה, "עובדה קיימת".

לדברי המדינה, כפי שנכתבו בתשובתה לבית המשפט, "שינוי במסגרת עלותו של ההסכם לא יוביל לשיפור המצב הקיים במערכת הבריאות...להיפך מכך, הם יובילו לקריסת הישגי ההסכם, לאי שקט חמור יותר, דבר שיהיה לו השלכות רוחב פסולות לגבי הסכמים קיבוציים נוספים שנחתמו במגזר הציבורי".

בהתייחסות להצעת המתמחים למנות מגשר לכל צד, השיבה המדינה "כי לא רק שלא קיים כל חוסר אמון בין נציגי המעסיקים לבין נציגיה המוסמכים של הר"י, אלא שהצעת העותרים היא למינוי מגשר מטעמם, תוך ניסיון ליתן להם מעמד עצמאי ונפרד מארגון העובדים היציג". יחד עם זה הסכימו לשקול הסתייעות בגורם חיצוני, שיהיה מקובל על שני הצדדים, וזאת בכפוף להתפתחויות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד