ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

סערת החרדית שתדליק משואה: סוף לאפליה

הצעת חוק שהגיש חבר הכנסת אילן גילאון תנסה לשים סוף לפערי השכר הגדולים שחוות נשים חרדיות בשוק ההייטק בישראל

חרדים בכנסת. צילום: מתניה טאוסיג, פוטו בי, פלאש 90
חרדים בכנסת. צילום: מתניה טאוסיג, פוטו בי, פלאש 90 צילום: מתניה טאוסיג, פוטו בי, פלאש 90



על רקע סערת החרדית מבני ברק שתדליק משואה, ועושק הנשים החרדיות בהייטק, שסוקר בהרחבה כאן ב'בחדרי חרדים' בעבר: הצעת חוק שהגיש חבר הכנסת אילן גילאון (מר"צ), תעלה להצבעה במושב הקרוב ותנסה ליצור שינוי ותיקון באפליה של הנשים החרדיות המועסקות דרך חברות כוח אדם בהייטק. בדברי ההסבר לחוק כותב ח"כ גילאון כי: "בשם ערך השילוב נוצרה אפליה של קבוצות אלה המבצעות עבודה בשכר נמוך יותר ממקביליהן".

הוא מוסיף: "ערך השילוב בתעסוקה אינו נותן אשרה להפליה בשכר בין עובדים בגין שיוכם הדתי או המגזרי. אין ערך מוסף לשילוב בתעסוקה אם למרות שיעורי שילוב גבוהים של נשים חרדיות בשוק התעסוקה, הפערים הכלכליים בינן לבין עמיתותיהן החילוניות אינם משתנים".

על פי דברי ההסבר להצעת החוק, אישה חרדית העובדת בחברה המציעה פרויקטים ייעודיים לנשים חרדיות, מרוויחה כמחצית מהמשכורת שמרוויחה עובדת בחברות חילוניות. אם בתפקיד התחלתי אישה חרדית תרוויח כ-5000 שקלים, עמיתותיהן בחברות החילוניות יכולות להרוויח משכורת התחלתית של כ-12 אלף שקלים בחודש, מצב שמעמיק את הפערים בחברה הישראלית.

כמו כן, הודגש כי הנתונים הקיימים כיום הם רק על נשות ההייטק החרדיות, אך למרות שמצבן של אוכלוסיות נוספות שמשולבות בשוק התעסוקה, כגון האוכלוסייה הערבית או הדרוזית, לא ידוע, יש להניח שגם שם ישנם פערי שכר משמעותיים.
אילן גילאון סערת נשות ההייטק נשות הייטק חרדיות הצעת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד